Succesele se succed în istoria mărcii Dacia. După lansarea modelului Logan, în 2004, un alt star şi-a făcut apariția în lumea auto în 2010: Duster. Acest model emblematic, care a democratizat accesul la vehiculele SUV, a parcurs cele mai dificile drumuri, de la frigul siberian la deșertul marocan. Cu aspectul său robust şi performanțele off-road ale unui adevărat 4x4, croit totodată nevoilor unei familii, Duster s-a dovedit a fi vehiculul pregătit să răspundă oricărei încercări. Anul acesta, SUV-ul Dacia sărbătorește 2 milioane de exemplare vândute în 44 de țări. O poveste de succes pe care designerii, inginerii, dar mai ales clienții, nu o vor uita.
Să dăm timpul înapoi până în 2010. Foarte probabil, la acea vreme purtați o îmbrăcăminte comodă, fără accente extravagante. Iar mașina care vi s-ar fi părut potrivită ar fi fost pe măsura stilului vostru – un vehicul confortabil, poate un SUV, dar nu oricare!
Pe atunci, piaţa vehiculelor SUV se afla în plin avânt, dar modelele disponibile erau fie prea scumpe şi sofisticate, fie prea rustice. Acesta este contextul în care şi-a făcut apariția Duster. Accesibil, robust şi atrăgător, SUV-ul Dacia s-a dovedit a fi perfect adaptat tendințelor din societate, răspunzând nevoilor cotidiene ale clienților. În scurt timp, Duster a devenit nu doar un model emblematic pentru marca Dacia, ci şi un adevărat reper în industria auto. Din 2010, succesul acestui model este confirmat de cele 2 milioane de exemplare vândute pe plan mondial.
Haideți să facem un tur de orizont al succesului acestui model.
Să începem cu România, țara în care este produsă Dacia Duster, pentru a descoperi câteva cifre privind fabricația sa la uzina de la Mioveni. Odată părăsită linia de montaj, să plecăm către Italia pentru un meci de fotbal iar apoi mai departe, pentru a urca pe unul din cei mai înalte vârfuri ale Terrei.
Şi, dacă nu ați obosit, să facem un ocol prin Finlanda înainte de a merge în Turcia. Ne urmăriți? Iată: 2 milioane de vehicule Duster înseamnă mult!