Dacia 1300 : Mașina care a pus România pe roţi

Cunoașteți Dacia 1300 ? Mihai, manager de proiect în cadrul Renault Technologie Roumanie, face parte din rândurile numeroșilor români împătimiți de acest model emblematic. Nimic mai firesc, având în vedere că în anii `70 – `80, Dacia 1300 (şi derivatele sale) era regina șoselelor din România. În cele ce urmează vă prezentăm povestea acestei «altfel de mașini a poporului» în compania unui proprietar mândru de Dacia 1310 a sa din 1989, restaurată prin eforturi proprii.

 

În România, « mașina poporului» nu este celebra broscuță Volkswagen, ci Dacia 1300 ! Ea este cea care, în anii 70 – 80 ai secolului trecut, a pus, cum se spune, România pe roţi. Copilăria şi tinerețea lui Mihai, care lucrează la Renault Technologie Roumanie, a fost marcată de acest model. Mândru proprietar al unui exemplar Dacia 1310 care a aparținut anterior tatălui său şi pe care l-a restaurat prin forțe proprii, Mihai este un împătimit al acestui model.

« Fiecare român are o poveste personală legată de Dacia 1300. Multă lume întoarce capul după ea pe stradă. »

Mihai,
Manager de proiect în cadrul Renault Technologie Roumanie

 

Un patrimoniu afectiv

Model emblematic al României timp de mai bine de trei decenii, Dacia 1300 a marcat memoria colectivă. Mașină de familie, taxi disponibil în toate orașele țării, vehicul pentru școlile de șoferi, Dacia 1300 rămâne profund ancorată în patrimoniul afectiv al românilor.

După cum explică Mihai : « Dacia 1300 este un vehicul robust, simplu şi confortabil, calități care fac parte din ADN-ul mărcii Dacia. »


O Dacia 1300 break din 1975

Modelul a fost adoptat rapid de clienţii români, care s-au grăbit să cumpere acest vehicul care era, la începutul anilor 1970, cea mai modernă mașină din Europa de Est.

O Dacia 1300 break din 1975

Modelul a fost adoptat rapid de clienţii români, care s-au grăbit să cumpere acest vehicul care era, la începutul anilor 1970, cea mai modernă mașină din Europa de Est.

Un patrimoniu de familie

Mihai este posesorul unei Dacia 1310 TLX cumpărată de tatăl său în 1992. Copie identică – la începuturile sale – a modelului Renault 12, vehiculul cunoscut sub denumirea generică « Dacia 1300 » a fost produs, începând din anii 1980 sub denumirea Dacia 1310. « Diferența cea mai vizibilă între 1300 şi 1310 o reprezintă noua parte frontală, complet redesenată, cu patru faruri, masca radiatorului de culoare neagră şi blocurile optice spate modificate» precizează Mihai.


O Dacia 1310 din 1983

 

La jumătatea anilor 80, peste 98% din componentele Dacia erau asimilate în fabricaţie în România, fapt care a facilitat ulterior restaurarea modelelor cu piese de origine. Mihai şi-a restaurat astfel exemplarul său Dacia 1310 TLX, beneficiind şi de sprijinul comunității de colecționari: « De-a lungul anilor, tot mai mulți români au început să redescopere acest model şi să se alăture comunității pasionaților de vehicule Dacia 1300. »


Mihai, la volanul maşinii sale Dacia 1310

Nu trece o săptămână în care Mihai să nu se afle la volanul Daciei sale. Este mașina primelor vacanțe în familie şi a primelor lecții de șofat. După atâtea amintiri de neuitat, nu este de mirare că pentru Mihai acest model are o valoare afectivă inestimabilă. Dar nu numai. Mihai este mândru să conducă o mașină Dacia. « Când sunt la volanul Daciei 1310, mă simt pur şi simplu bine» mărturisește el.

 

Un patrimoniu național

Asemenea lui Mihai, tot mai mulți români sunt mândri de acest model care face parte din patrimoniul auto național.


Dacia 1300, un monument național

Dacia 1300 (şi derivatele sale) face totodată parte din istoria României prin succesul comercial  (2 milioane de exemplare vândute) şi prin longevitatea sa în fabricaţie (35 de ani, din 1969 până în 2004). De-a lungul carierei, ea a cunoscut nu mai puțin de șase evoluții iar comercializarea ultimului vehicul derivat a continuat până în 2006, adică doi ani după începutul fabricației modelului Logan. « Dacia 1300 este modelul emblematic al României. Datorită prețului său accesibil, ea a fost o adevărată mașină a poporului» explică Mihai.


Primele modele Dacia, de la succes comercial, la vehicule de colecţie.

Succesul Daciei 1300 nu s-a oprit la frontierele României. Modelul a fost exportat în volume importante în țările Europei de Est, dar şi în unele țări din Africa, Orientul Mijlociu şi America Latină.

Mihai apreciază fiabilitatea Daciei sale 1310 şi aceasta pe bună dreptate: mașina sa afişează doar 3 400 km pe ceasul de bord însă doar pentru că acesta reia afișajul de la zero după 99 999 kilometri… Până acum, afișajul a fost reluat de la zero de trei ori!

escort bayan bursa escort gorukle escort
escort bayan escort bursa gorukle escort bayan
escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan alanya escort bayan antalya escort eskişehir escort mersin escort alanya escort bayan bodrum escort bayan havalimanı transfer
kaçak bahis siteleri kaçak iddaa siteleri kaçak iddaa oyna bonus veren bahis siteleri günlük iddaa tahminleri
porno izle porno izle sikiş izle sikiş izle porn izle hd porno izle