De la transportul baloților de paie, la transportarea genților de golf, caroseria tip hatchback a declanșat o revoluție

„Vreau să văd volumul de încărcare” au fost cuvintele folosite de Pierre Dreyfus, CEO al Renault în perioada 1955 - 1975, când a discutat cu echipele cu privire la designul Renault 4. Acest vehicul neobișnuit a marcat istoria automobilului mulțumită unei caracteristici care poate părea nesemnificativă în zilele noastre, dar care a declanșat o revoluție la scară mică atunci când a fost utilizată pentru prima dată –  hayonul. Cu o a cincea ușă și o podea plată, Renault 4 era o limuzină, un break și o mașină utilitară. La acea vreme, ușa suplimentară din spate facilita încărcarea baloților de paie, în timp ce în zilele noastre oamenii o folosesc când pun în portbagajul Arkana bagaje și valize pentru escapadele din weekend și vacanțe. Hugues, Managing Director Renault Classic, face o retrospectivă a revoluției caroseriei de tip hatchback pornită de Renault.

De RENAULT GROUP

 

Renault 4 a fost lansat în 1961, o perioadă în care locuitorii din zonele rurale ale Franței lăsau viața de la țară ca să se mute mai aproape de zonele urbane. Cu toate acestea, legăturile oferite de transportul public lăsau mult de dorit, în special la periferia orașelor. Oamenii au început să simtă nevoia unei mașini potrivite atât zonelor rurale, cât și celor urbane, o mașină pe care să o poată conduce la cumpărături sau la muncă. În plus, în acea perioadă, din ce în ce mai multe femei aveau o meserie și un loc de muncă, iar puterea de cumpărare a gospodăriilor începea să crească. În acest context, mașina care avea să fie cunoscută în curând sub numele de „4L” avea să ofere o soluție 24/7 atât pentru viața urbană, cât și pentru cea rurală - totul datorită hayonului!

„Hatchback-urile au revoluționat industria auto oferind o mai mare modularitate interioară.” Hugues, Managing Director Renault Classic

Renault 4, primul hatchback Renault

O ușă către libertate

Cu a cincea ușă, Renault 4 a devenit rapid un fenomen social. Omul din spatele proiectului, Pierre Dreyfus, le-a spus echipelor că dorește să vadă „un volum mare de încărcare” pentru o mașină „blue jeans” – o mașină care să se potrivească oamenilor de toate vârstele și clasele sociale din întreaga lume. Peste 8 milioane de unități au fost vândute în peste 100 de țări timp de peste 30 de ani, așa că putem spune cu siguranță că dorința i-a fost îndeplinită. „Hayonul de pe 4L a dat naștere unui nou model de mașină și a unei noi caracteristici”, explică Hugues. „Această invenție minunată a rezultat într-un vehicul care era o limuzină, o mașină break și o mașină utilitară în același timp.”

 


Pierre Dreyfus, CEO Renault în perioada 1955 – 1975, în fața unui Renault 4

 

Caroseria de tip hatchback a oferit utilizatorilor un mod ușor și practic de a încărca orice în Renault 4L, de la baloți de paie, la echipamente de camping, o potrivire perfectă pentru toate stilurile de viață. În plus, a cincea ușă a oferit o mai mare modularitate interioară, permițând inginerilor și designerilor să creeze primele „voitures à vivre” sau mașini pentru viața de zi cu zi. „Caroseria de tip hatchback a arătat că inginerii se pot abate de la structura tradițională „capotă, habitaclu, portbagaj ”, explică Hugues. „A cincea ușă a permis o mai mare libertate în ceea ce privește designul.” Hayonul a dat naștere unor noi tipuri de vehicule, precum monovolumele și SUV-urile.


Renault 16 renunță la portbagajul tradițional pentru un hatchback

 

O caracteristică aplicabilă întregii game

Hayonul a fost cheia succesului modelului 4L, motiv pentru care Renault a avut curajul să extindă această caracteristică la un segment mai tradițional - berlina de familie, care avea un portbagaj obișnuit. Lansat în 1965, Renault 16 a fost punctul culminant al unei revoluții fără precedent, care a anunțat mai multe hatchback-uri în clasa de top. Dacă ne gândim mai bine, Renault 16 poate fi văzut ca un Renault 4 mai mare. Are toate caracteristicile acestuia din urmă: este un hatchback, cu o a cincea ușă și o modularitate incredibilă a scaunului din spate.

 

“Cu Renault 16 ne dăm seama că putem „impune” hatchback-ul mai multor modele de familie, chiar și celor aflate în fruntea gamei.”

Hugues, Managing Director Renault Classic

 

De fapt, orice model de mașină ar putea fi un hatchback, inclusiv berlinele, mașinile coupé sau cele de oraș. Renault a început să dezvolte o gamă largă de modele hatchback, precum R20 și R30, Fuego, R25 și R11. Mașinile tip hatchback au fost în centrul atenției atunci când frații Marreau au câștigat Raliul Paris-Dakar din 1982 cu un Renault 20.

Datorită caroseriei de tip hatchback, portbagajul Renault Arkana este foarte accesibil

 

O potrivire perfectă pentru Arkana

Din întreaga gamă Renault de astăzi, Arkana se evidentiază ca un ambasador superb al caroseriei de tip hatchback. „Hayonul a fost o potrivire perfectă pentru această mașină, o minunată îmbinare între un SUV și o berlină” continuă Hugues. „Este soluția ideală pentru un designer, care poate gândi un design elegant și atrăgător, care să ofere în același timp caracteristicile practice necesare clientului." Caroseria hatchback-ului Arkana are un interior spațios, ușor accesibil, care oferă mai mult spațiu de încărcare decât un portbagaj clasic ”. Pe scurt, este mașina ideală pentru a transporta o geantă de golf - și încă mai are loc pentru un balot de paie!

escort bayan bursa escort gorukle escort
escort bayan escort bursa gorukle escort bayan
escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan alanya escort bayan antalya escort eskişehir escort mersin escort alanya escort bayan bodrum escort bayan havalimanı transfer
kaçak bahis siteleri kaçak iddaa siteleri kaçak iddaa oyna bonus veren bahis siteleri günlük iddaa tahminleri
porno izle porno izle sikiş izle sikiş izle porn izle hd porno izle