Groupe Renault

PROIECT DE DEZVOLTARE A ORGANIZAȚIEI ÎN JURUL MĂRCILOR SALE

Groupe Renault intenționează să dezvolte organizația în jurul mărcilor sale, grupându-le în patru unități de business (“business units”): Renault, Dacia, Alpine și Noi mobilități. Proiectul își propune să creeze o organizație mai simplă și mai orientată către rezultate, consolidând coeziunea, motivația și sentimentul de apartenență al echipelor, grupate astfel, pe mărci.

Începând de acum, Groupe Renault are în vedere dezvoltarea organizării sale în jurul a 4 unități de business: Renault, Dacia, Alpine și Noi mobilități. Obiectivul este să ofere fiecărei unități o organizare autonomă. Se va lua în considerare organizarea funcțiilor la nivel transversal.

Compania are nevoie să își schimbe „stilul de joc” și să treacă de la urmărirea volumelor la urmărirea valorii și profitabilității. Organizarea în jurul a patru mărci puternice și funcții transversale extinse ar face posibil lucrul într-un mod mai simplu, mai orientat către piețe și către clienți, cu spirit de echipă, pentru a căuta cel mai bun rezultat posibil. Aceasta este o pârghie esențială pentru redresarea Grupului. Luca de Meo, CEO Groupe Renault.

ISTORIA GROUPE RENAULT

Această cronologie analizează istoria grupului nostru, de la 1898 până în prezent. Extraordinara aventură industrială și umană a Groupe Renault prezintă modele emblematice, deschideri de fabrici, realizări sportive, oameni carismatici și inovații revoluționare.

2020-2001

2020 Faceți cunoștință cu Morphoz, vehiculul electric inteligent și modular

Vehicul futurist MORPHOZ întruchipează o viziune a mobilității electrice care se adaptează tuturor utilizărilor. Inteligent și modular, vă ia la bord pentru o experiență unică.

2019 Renault lansează Triber, un model nou, spațios și modular

Special conceput pentru piața indiană, Triber este un vehicul cu ambiții internaționale.
 

2018 Renault aniversează 120 de ani

De mai bine de 120 de ani, Renault dezvoltă soluții auto pentru ca mobilitatea să fie la îndemână și accesibilă clienților din întreaga lume.

2016 Mitsubishi se alătură Alianței Renault-Nissan

 Producătorul japonez Mitsubishi se alătură alianței formate de către Renault și Nissan

2015 - Renault dezvăluie camioneta concept Alaskan

După Duster Oroch, Renault continuă cucerirea pieței internaționale prin dezvăluirea conceptului de pick-up Alaskan.

2014 – Noul Twingo

La 20 de ani după lansarea primei generații a modelului, Renault prezintă cea mai nouă versiune a automobilului său de oraș la Salonul Auto de la Geneva. Designul complet actualizat al noului Twingo este inspirat din moștenirea originalului, dar și din R5.

2013 – Renault începe să producă în China

Renault a semnat un acord de colaborare cu producătorul auto chinez Dongfeng și a creat Compania Auto Dongfeng Renault (DRAC). Acordul a pus bazele construcției uzinei de la Wuhan.

2012 – Clio IV prezentat la Salonul Auto de la Paris

Inspirat de Dezir, Clio 4 este primul vehicul bazat pe noua identitate de design Renault.

2010 – Prezentarea Conceptului Dezir

Conceptul Dezir, prezentat la Salonul Auto de la Paris, a reprezentat înnoirea strategiei de design a Renault sub conducerea lui Laurens van den Acker. Modelul reprezintă Dragostea, prima petală din ciclul de viață “Margareta”.

2008 – Renault achiziționează 25% din acțiunile AVTOVAZ

Pe 29 februarie, Renault a achiziționat 25% din acțiunile fabricantul auto rus AVTOVAZ, lider de piață și deținător al brandului Lada.

2000-1981

2000 – Nașterea Renault Samsung Motors

După Dacia, Renault a achiziționat 70,1% din acțiunile Samsung Motors și astfel a creat Renault Samsung Motors, care continuă să producă și să vândă automobile în Coreea de Sud și astăzi.

1999 – Renault preia Dacia

Renault a devenit deținătorul majoritar al brandului Dacia în 1999, după ce a achiziționat 51% dintre acțiuni. În acel moment, modelul principal al brandului era Dacia 1310, creat in 1966.

1999 – Semnarea Alianței Renault-Nissan

Renault și Nissan au semnat un acord de cooperare cu scopul fuzionării operațiunilor comune – prin care Renault a preluat 36.8% din acțiunile Nissan – și fuzionării operațiunilor industriale. Astfel s-a născut Alianța Renault-Nissan.

1998 – Inaugurarea complexului Ayrton Senna în Brazilia

Complexul de producție Ayrton Senna s-a deschis în Curitiba, Brazilia. Prima bază de producție a Renault în Brazilia, aceasta a devenit și una dintre cele mai importante fabrici din America de Sud.

1998 – Inaugurarea Tehnocentrului Renault din Guyancourt, Franța

Tehnocentrul s-a deschis în Guyancourt la aniversarea centenarului Renault. Noul centru a fost conceput să reunească toți designerii și inginerii care lucrează la noile modele.

1996 – Privatizare

Privatizarea Renault.

1992 – Prezentarea primului Twingo

Twingo a făcut senzație la Salonul Auto de la Paris. Noul model a surprins, prin aspectul adorabil de broscuță și designul îndrăzneț, între minivan și mașină de oraș, și a devenit extrem de popular. O combinație a cuvintelor “Twist”, “Swing” și “Tango”, Twingo s-a adresat inițial tinerilor consumatori și a fost disponibil într-o versiune minimalistă (și în doar patru culori la lansare). A doua generație a fost lansată în 2007, înlocuită de Twingo 3 în 2014. Aventura continuă...

1992 – Lansarea Renault Safrane

Safrane, înlocuitorul pentru Renault 25, a fost vârful de gamă al mărcii până la scoatea acestuia din producție în 2000.

1992 – Williams-Renault câștigă titlul de Campion Mondial al Constructorilor la F1

Cu 15 plasări în pole position și 10 victorii – dintre care 6 pe locurile 1 și 2 – din 16 curse, Williams-Renault a câștigat titlul de Campion Mondial al Constructorilor la F1, iar Nigel Mansell titlul pentru cel mai bun pilot. Motoarele Renault aveau să domine campionatul F1 pentru următorii 6 ani.

1992 - Închiderea fabricii Ile Seguin

Pe 21 martie s-a încheiat definitiv producția uzinei istorice Ile Seguin din Boulogne-Billancourt.

1984 – Renault Espace, primul minivan din lume

Prezentarea modelului Espace a făcut furori în mass-media. Succesul însă era departe de a fi prezis. Nu se mai văzuse până atunci un vehicul atât de spațios și modular. Espace a surprins și a prins la public cu cinci scaune spate complet modulare, fiecare capabil să se rabateze pentru a creea spațiu ca în sufragerie.

1980-1961

1972 – Nașterea legendarului Renault 5

Destinată tinerelor șoferițe, noua mașină de oraș a schimbat obiceiurile de condus prin designul revoluționar cu 3 uși și portbagaj scurt. Interiorul, caracteristic stilului anilor ’70, se remarca prin culorile vii și cadranele pătrate. În primul an de la lansare, Renault 5 a acaparat o cotă de 5% din piața auto franceză, iar trei ani mai târziu a devenit cea mai bine vândută mașină din Europa. A dominat topurile mașinilor compacte din Franța pentru mai mult de 10 ani și s-a vândut în peste 5.325.000 exemplare în toată lumea. Astăzi, R5 ocupă un loc special în panteonul mașinilor emblematice din a doua jumătate a secolului XX, alături de 2CV, Beetle și DS.

1965 – Renault 16, Mașina Anului 1965

Lansată în ianuarie 1916, Renault 16 a fost prima mașină de familie de tip hatchback – o noutate la acea vreme. Modelul a fost criticat inițial pentru că ar fi fost prea avangardist, însă a devenit destul de repede un succes, datorită recomandărilor. Pe jumătate break, pe jumătate sedan, Renault 16 își propusese să arate calea spre viitor, după cum anunța și în reclame. Designul nemaivăzut al caroseriei a fost curând imitat de competiție. Renault 16 a fost primul model produs la noua uzină Sandouville și s-a vândut în peste 2 milioane de unități.

1961 – Lansarea Renault 4, un fenomen cultural

Renault 4L, prima “mașină în care poți să locuiești”, a fost rezultatul unei idei geniale: de a crea o mașină versatilă care poate călători oriunde și este utilă în orice situație. Prezentat în 1961, modelul în 5 uși dispunea de o ușă în partea din spate și spațiu modular în partea anterioară, în care bancheta spate putea fi rabatată pentru a transforma mașina într-un van. Genial! Renault 4 avea să fie produs în peste 8 milioane de unități și exportat în peste 100 de țări, înainte să ajungă la finalul carierei, pe 21 decembrie 1994.

1960-1931

1959 – Lansarea Estafette

În 1959, Renault a prezentat Estafette, primul său vehicul cu tracțiune pe față. Jumătate dintre vehiculele produse au fost exportate, în special în SUA.

1956 – Lansarea Dauphine

Dauphine a dus mai departe modelul 4CV în loc să-l înlocuiască. Ideea succesiunii a fost evidențiată și de numele Dauphine, termen care în franceză desemnează prințul moștenitor. Noul model a introdus un spirit tânăr și toate accesoriile moderne ale momentului, inclusiv scaunele ajustabile, încălzire și cutie de viteze automată. În anii ’60, modelul a adoptat un design cu linii senzuale, în trend cu spiritul vremii. Cariera lui 4CV a ajuns la final în 1967, moment în care devenise mașina franțuzească produsă în cel mai mare număr de unități, respectiv 2.150.738.

1946 – Lansarea noului 4CV

4CV, prezentat la Salonul Auto de la Paris, a fost primul model Renault cu motor pe spate și primul vehicul franțuzesc produs în peste 1 milion de exemplare. Dezvoltat în secret în timpul celui de-al doilea Război Mondial, modelul 4CV cântărea numai 560 kg, consuma foarte puțin și putea să transporte lejer 4 persoane. A fost fabricat în numeroase versiuni, de la modelul economic Service la atractivele versiuni Decapotabil și Sport 1063. A fost vândut în SUA și fabricat în Japonia.

1945 – Naționalizarea

În 1945, compania Societatea Anonimă a Uzinelor Renault (SAUR) a devenit Regia Națională a Uzinelor Renault (RNUR), deținută integral de statul francez.

1930-1911

1929 – Deschiderea uzinei Ile Seguin

Renault a inaugurat uzina Ile Seguin în Boulogne-Billancourt, la periferia Parisului. Fabrica a produs prestigiosul model Reinastella cu 8 cilindri. Marca devine prezentă în 49 de țări.

1924 – Renault adoptă logoul în formă de diamant
1914 – Rechiziționarea a 1000 de vehicule Renault pentru efortul de război “Taxiuri pentru Marne”

Ministerul de Război din Franța a apelat la Renault să contribuie la efortul de război și i-a încredințat 31 de contracte, inclusiv pentru ambulanțe, motoare de avion și obuze. Taxiurile Renault au trasportat 4000 de oameni pe front, intrând în istorie drept “Taxiurile pentru Marne”.

1910-1890

1901 – Primul motor cu 2 cilindri

Renault a proiectat primul motor cu 2 cilindri, modulul de bază pentru motorul cu 4 cilindri care pusese în mișcare vehiculul ușor Voiturette, condus de Marcel Renault, câștigător al cursei Paris-Viena.

1898 – Fondarea Société Renault Frères

Frații lui Louis, Marcel și Fernard Renault, au fondat Société Renault Frères în 1898. Louis a rămas angajat al companiei, lucrând în secția design. Modelul Voiturette a câștigat curând primele curse auto, crescând astfel comenzile primite de Renault în acel an la 71.

1898 – Renault Voiturette își face apariția pe strada Lepic

Aventura începe pe 24 decembrie 1898, când Louis Renault și-a condus mașina Voiturette, echipată cu o transmisie directă revoluționară, la deal pe abrupta stradă Lepic din cartierul Montmartre din Paris. În aceeași seară a primit 12 comenzi pentru a reproduce vehiculul său.