Inovația Renault: o pedală care te ajută la parcat

Inovația s-a aflat în centrul a tot ceea ce am făcut la Renault încă de la înființarea mărcii în urmă cu peste un secol. De-a lungul deceniilor, inginerii Renault au căutat permanent să conceapă și să dezvolte soluții care să facă viața șoferilor din ce în ce mai confortabilă, practică și sigură. Cu invenția One pedal to park, Jong-Hoon și Pape, inginer de sisteme, respectiv inginer algoritmi, continuă tradiția de a transforma un obstacol într-o reușită.

 

Scris de Maëva Pichot

 

În 1898, Louis Renault a depus brevetul pentru cutia de viteze cu acționare directă. Câteva săptămâni mai târziu, împreună cu frații săi, Marcel și Fernand, a înființat compania Renault Frères, marcând astfel începutul unei călătorii incredibile în domeniul construcției de automobile, unde inginerii mărcii sunt încurajați constant să se autodepășească și să inoveze. Cu siguranță, Jong-Hoon și Pape știu ceva mai mult despre asta! Responsabili cu dezvoltarea sistemului avansat de asistare la parcare, cei doi ingineri au fost nevoiți să găsească o soluție pentru terminarea proiectului, după ce, cu două luni înainte de termenul de finalizare, a izbucnit un adevărat „război al butoanelor”.

„Butonul, elementul esențial pentru inovația noastră, a fost atribuit unui alt proiect. Practic, ne-a fost furat.” PAPE, Inginer algoritm Renault, sisteme asistență șofer

„Este pur și simplu nemaiauzit să schimbi conceptul în doar două luni! Cu toate acestea, noi am făcut-o!” Jong-Hoon, Lider de proiect sistem Renault, sisteme asistență șofer

 

Să faci mașinile din ce în ce mai ușor de parcat

De mulți ani, Renault își echipează vehiculele cu sisteme de asistență a șoferului ce facilitează parcarea vehiculelor. Primul pas în această direcție a fost făcut în anii 1990/2000 cu senzorul de parcare. Aflat mai întâi în spatele vehiculului, aceasta a fost  adăugat ulterior și în față. „Nu mai era nevoie să ieși din mașină ca să vezi dacă mai există spațiu pentru parcare”, spune zâmbind Pape.

Câțiva ani mai târziu, camera pentru parcarea cu spatele, apoi o cameră 360 ​​° care oferea o „vedere de sus”, au completat sistemele de asistență la parcare. „Pe lângă zgomotul sonor, șoferii pot acum să vadă poziția obstacolelor pe ecranul multimedia montat pe tabloul de bord al mașinii”, a continuat Jong-Hoon.

Când Easy Park Assist a fost montat pentru prima dată pe Espace 5 în 2015, „am intrat într-o nouă eră”, spune Pape. Când șoferul activează opțiunea, vehiculul găsește un loc de parcare în care se poate încadra și calculează singur direcția, preluând controlul roții și lăsând la latitudinea șoferului posibilitatea de a controla accelerația vehiculului, frânarea și schimbările de viteză, preluarea volanului sau a frânei de mână.


Introducerea sistemului Easy Park Assist în Espace 5 în 2015 a făcut ca parcarea mașinii să fie simplă ca bună ziua!

Când Espace a trecut printr-un proces de restilizare în 2019, Renault a decis să meargă și mai departe cu automatizarea parcării prin proiectarea propriului sistem de asistare la parcare care preia controlul întregii mașini pentru a finaliza manevra, de la găsirea spațiului, până la oprirea motorului. Sistemul Advanced Park Assist ar trebui să înlocuiască Easy Park Assist.


Advanced Park Assist face un pas înainte față de Easy Park Assist, prin automatizarea întregii manevre de parcare

Această misiune ambițioasă a fost încredințată către doi dintre cei mai promițători ingineri. Jong-Hoon, Lider de proiect sistem asistență șofer, a primit ca sarcină să vină cu ideea sistemului, în timp ce Pape, inginer algoritm sistem asistență șofer, a fost ales pentru implementare.

Cei doi aveau o sarcină majoră de rezolvat - sistemul trebuia să se încadreze în categoria asistență șofer și să nu se transforme într-o delegare deplină a controlului. Acest lucru însemna că cei doi trebuia să se asigure că șoferul rămânea implicat pe toată durata manevrei.

Jong-Hoon, și Pape

Nimic nu ar fi putut fi mai ușor pentru Jong-Hoon și Pape! Cei doi au venit cu ideea unui buton pe care șoferul ar fi trebuit să îl țină apăsat. „Tot ce are de făcut șoferul este să țină butonul apăsat pentru a porni manevra, să-l oprească în cazul în care apare o problemă și să-l pornească din nou pentru a finaliza parcarea ”, a explicat Jong-Hoon.

Din fericire, pe consola centrală era disponibil un spațiu pentru buton, din moment ce butonul de control pentru reglarea vitezei de croazieră / limitarea vitezei fusese mutat pe volan. Noul buton ar fi putut fi poziționat convenabil pe consola centrală, unde șoferul îl putea activa cu ușurință, în timp ce cotul se sprijinea confortabil. Ideal pentru o manevră care poate dura câteva zeci de secunde!

Lucrul acesta nu a ținut însă cont de introducerea unei alte caracteristici, frâna de parcare electronică Autohold, care a fost reevaluată și considerată ca fiind prioritară față de sistemul avansat de asistare la parcare. Cu doar câteva luni înainte ca mașina să fie lansată, proiectul lui Jong-Hoon și Pape era în pericol. Soluția inițială a butonului, care ar fi putut menține șoferul atent, nu mai era disponibilă.

 
Funcția Autohold pentru frâna de mână a fost atribuită butonului destinat inițial sistemului Advanced Park Assist

 

De la buton la pedală

Butonul, esențial ca să mențină șoferul atent, astfel încât să se asigure că sistemul funcționează, nu mai era disponibil, iar proiectul părea sortit eșecului. Însă, determinarea și creativitatea celor doi ingineri au au fost determinante!

Inițial, Jong-Hoon și Pape au dorit să adauge un alt buton, lucru care devenea imposibil în această etapă a proiectului, mai ales că pe noua versiune a lui Espace se dorea o consolă centrală cât mai simplificată. O altă soluție luată în considerare, dar foarte rapid abandonată, a fost amplasarea butonului sub ecranul multimedia. Însă, menținerea butonului apăsat, în timp ce cotul era ridicat pe parcursul manevrei de parcare, nu ar fi fost suficient de confortabilă. Singura alternativă a fost găsirea unei alte modalități de a ține șoferul conectat ... Și așa le-a venit ideea de a folosi pedala de accelerație!


Cu Advanced Park Assist, totul este automat, trebuie doar să apeși pedala pentru a parca

„Am fost foarte repede de acord că utilizarea pedalei de accelerație ca punct de contact părea cea mai potrivită soluție. Ne permitea să menținem atenția șoferului și putea fi folosită la fel ca butonul. Tot ce trebuia să facă șoferul era să păstreze piciorul pe pedală pentru a activa manevra și să îl ridice când voia să oprească.” Explică Jong-Hoon.

Vehiculul urma să fie lansat în scurt timp, așa că trebuia să treacă la treabă imediat. Jong-Hoon și Pape au început să dezvolte prototipul și au trecut rapid la testele interne. Lucrau rapid și eficient. Soluția lor, numită One pedal to park, a captat imaginația clienților, i-a cucerit și i-a adus la bord! Anumiți clienți au fost invitați să testeze inovația și feedback-ul lor a fost mai mult decât pozitiv! „Am efectuat teste pe utilizatori, iar rezultatele au fost pozitive. Feedback-ul acestora ne-a arătat cât de ușor de utilizat este sistemul”, a spus Pape.

Soluția pentru pedală a fost dezvoltată într-un timp record - a fost nevoie doar de două luni! „Este pur și simplu nemaiauzit să schimbi conceptul în doar două luni! Cu toate acestea, am făcut-o! În circumstanțe obișnuite, ar fi nevoie de aproximativ doi ani pentru a dezvolta acest tip de inovație ”, a explicat Jong-Hoon.

Brevetul a fost depus imediat. Arhitectura și funcționarea sistemului au fost atribuite lui Jong-Hoon, iar algoritmul lui Pape.


Jong-Hoon și Pape în timp ce lucrează la soluția « One pedal to park »

Adevărata sursă de satisfacție pentru cei doi a fost că soluția pentru pedală era chiar mai bună decât butonul. În primul rând, pentru că este mai ușor de acționat. Șoferul nu trebuie să găsească butonul pentru a putea activa manevra, iar utilizarea pedalei de accelerație este mai naturală. În al doilea rând, pentru că este mai sigură. Dacă există o problemă, spre exemplu un pieton sau un animal trec prin spatele vehiculului, este instinctiv să ridici piciorul de pe pedală. Și în al treilea rând, pentru că sistemul este îmbogățit. Viteza manevrei poate fi controlată chiar de șofer. Anterior, viteza era definită de sistem, indiferent de modul în care șoferul apăsa butonul. Cu sistemul Advanced Park Assist combinat cu soluția One pedal to park, șoferii pot controla viteza manevrei cu până la 7 km / h. Mai mult, în timp ce înainte ar fi trebuit să așteptăm până când vehiculul se oprește complet pentru a relua manevra după o întrerupere, acum este posibil să reluăm „din mers”.

„Folosirea pedalei ne-a permis să facem mai mult decât ne permitea butonul, trecând de la o funcție de pornire / oprire, la controlul progresiv. A fost o călătorie destul de sinuoasă, o adevărată provocare. Dar tot ce s-a întâmplat ne-a determinat să dezvoltăm o soluție care este chiar mai bună decât ideea noastră inițială.” adaugă Pape.

Deși s-au confruntat cu dificultăți, Pape și Jong-Hoon s-au ambiționat să facă sistemul de asistență la conducere și mai ușor de utilizat. Sistemul a fost considerat atât de complet și practic în cazul Espace, încât a fost aplicat exact așa cum este și pe Noul Mégane E-TECH Electric, o recunoaștere clară a muncii celor doi ingineri. Pe cât de invizibil, pe atât de intuitiv, se potrivește perfect interiorului minimalist și simplificat al noului model.

 


Noul Mégane E-TECH Electric este echipat cu sistemul de parcare automată Advanced Park Assist

Inovația lui Jong-Hoon și a lui Pape demonstrează cât este de dinamic domeniul proprietății intelectuale la Renault și arată capacitatea de inovație a angajaților săi.

La premiile de inovație Renault Frères din 2021 unde a fost sărbătorită această invenție, Luca de Meo a subliniat:

„ În centrul planului nostru strategic Renaulution se află dorința de a face din compania noastră o adevărată companie de tehnologie și de a oferi clienților noștri cele mai bune servicii conectate și de tehnologie, la bordul vehiculelor noastre. Suntem într-un proces de trecere către era auto 4.0, infuzată cu inteligență artificială. Pentru a ne îmbunătăți și mai mult mașinile în fiecare zi, ne consolidăm expertiza în ceea ce privește interfața utilizator, big data, platformele de servicii, sistemele de operare, securitatea cibernetică, conectivitatea și tranziția energetică. Pentru acest lucru, ne bazăm pe resursele și expertiza noastră internă. Vehiculele și serviciile noastre se remarcă prin soluții inteligente care transformă experiența clienților și le transmit emoție și plăcere la condus.”

Luca de Meo, CEO Renault Group

 

 

escort bayan bursa escort gorukle escort
escort bayan escort bursa gorukle escort bayan
escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan alanya escort bayan antalya escort eskişehir escort mersin escort alanya escort bayan bodrum escort bayan havalimanı transfer
kaçak bahis siteleri kaçak iddaa siteleri kaçak iddaa oyna bonus veren bahis siteleri günlük iddaa tahminleri
porno izle porno izle sikiş izle sikiş izle porn izle hd porno izle