LEGO PLUS UN STROP DE ÎNDRĂZNEALĂ EPISODUL 2
Bazându-se pe expertiza sa din domeniul vehiculelor electrice, pe experiența din Formula 1 și pe entuziasmul și pasiunea echipelor de inginerie, dezvoltare și control, Renault a dezvoltat propulsorul inovator, hibrid E-TECH. Mai puțin cunoscut este faptul că acesta a fost inventat și dezvoltat într-un mod neobișnuit, ce poate fi considerat o adevărată inspirație. Ahmed Ketfi-Cherif, Arhitect Sinteză Mecatronică la Renault, povestește despre perioada în care modelul concept LEGO a fost transformat într-un motor real.
Odată ce entuziasmul s-a mai domolit, a venit timpul pentru provocare: să dăm formă și viață viitoarei motorizări hibride E-TECH. Nicolas Fremau, proiectantul modelului prototip LEGO, s-a consultat cu mai multe persoane din cercul său profesional pentru a verifica dacă sistemul inovator fără ambreiaj pe care și-l imaginase s-ar ridica la așteptările din viața reală pe care le au clienții în ceea ce privește performanța. S-a consultat mai ales cu Ahmed Ketfi-Cherif, specialist control, pentru a verifica dacă tranzițiile dintre diferitele moduri de operare imaginate (la vremea respectivă „oraș”, „drum” și „autostradă”) se puteau realiza folosind un ambreiaj tip dog clutch.
"Trecerea de la aventura LEGO la realitate a fost o adevărată provocare. La nivel uman, m-a învățat multe." Ahmed Ketfi-Cherif, Arhitect Sinteză Mecatronică la Renault

NEVOIA DE LINIARITATE

Ambreiajul tip dog clutch a fost în centrul atenției. Această parte înlocuiește nu doar un pinion, ci și un inel de sincronizare într-un sistem fără cuplaj. Ambreiajul tip dog clutch este o cutie de viteze care are o eficiență foarte bună datorită reducerii numărului de piese care se ating la interior. Această tehnologie este utilizată în motorsport, unde lipsa de netezime nu afectează performanța. Pe de altă parte, pentru modelele de serie, este necesar ca trecerea de la o viteză la alta să fie lină, altfel clienții nu vor mai fi interesați de produs.
"Suntem obișnuiți să folosim ambreiajul tip dog clutch în Formula 1, pentru motoarele de curse. Dar a fost ceva complet nou să îl folosim pentru un motor adresat „publicului larg”. A trebuit să îl facem ușor utilizabil de către domnul și doamna Toatălumea", explică Ahmed Ketfi-Cherif. 
Acest lucru a fost departe de a fi evident, deoarece ambreiajele tip dog clutch plate, utilizate în Formula 1, deși funcționează mai bine în timp și este mai fiabil decât alte tipuri de ambreiaj similar, cum ar fi cele tip „roof”, au dezavantajul că e mai puțin probabil să se potrivească intre ele. Trebuia deci găsit un truc pentru a face sistemul mai fluid.


HSG: ALEGEREA INTELIGENTĂ

Ideea, validată rapid de Ahmed Ketfi-Cherif, a fost de a adăuga un al doilea motor electric la sistemul hibrid E-TECH aflat în dezvoltare: „rolul său este de a înlocui sincronizatoarele unei cutii de viteze tradiționale pentru a facilita interconectarea și, prin urmare, schimbarea vitezelor. Funcționând împreună cu motorul electric de tracțiune, permite reglarea foarte precisă a ritmului de rotație a cutiei de viteze pentru a permite schimbarea treptelor fără probleme."
Ahmed și Nicolas Fremau au actualizat modelul LEGO cu această soluție și au început testele pe bancuri și pe șosea. Acest lucru le-a permis să vadă că acest al doilea motor electric, de tip HSG (High-voltage Starter Generator), aduce și alte beneficii sistemului. Intrarea imediată a cuplului face posibilă accelerarea lină la viteză redusă pentru a evita senzația de rupere de ritm la schimbarea treptelor. În plus, la viteze mici, permite sistemului să funcționeze ca un „hibrid de serie” pentru un confort și o flexibilitate mai mari. Și toate acestea fără a fi nevoie de multă energie stocată, lucru care a făcut posibilă scăderea capacității bateriei și eliminarea necesității reîncărcării.

 

"Viitorul motor E-TECH, inițial un hibrid plug-in, tocmai fusese transformat într-o versiune hibridă "simplă". Posibilitățile de utilizare în gamă s-au multiplicat!"
Ahmed Ketfi-Cherif

CHIAR MERGE

La sfârșitul acestor teste, echipele de dezvoltare a motorului E-TECH s-au liniștit: motorul funcționează nu doar creat din piese de LEGO sau simulat pe calculator, ci și „în viața reală”. Chiar „extrem de bine”, precizează Ahmed Ketfi-Cherif.
Dar nu a fost totul rezolvat. Mai era nevoie ca funcționarea sistemului la viteze mari să fie optimizată și, mai presus de toate, să fie găsit cadrul care să permită dezvăluirea tehnologiei E-TECH jurnaliștilor și publicului larg.
Îţi mulţumim pentru vizită, însă website-ul gruprenault.ro urmează să se închidă. Infomaţiile de pe acest website sunt disponibile pe alte platforme online:

pentru informaţii despre marca Dacia şi compania Automobile Dacia, vizitează: https://www.dacia.ro/despre-dacia.html iar pentru comunicate şi materiale de presă Dacia mergi la: https://www.dacia.ro/noutati.html

pentru informaţii despre marca Renault şi Renault Group, vizitează https://www.renault.ro/marca-etichete-renault.html iar pentru comunicate şi materiale de presă Renault mergi la:
https://www.renault.ro/noutati.html


dacă vrei să soliciţi adeverințe pentru pensionare/recalculare pensie accesează link-ul: https://www.gruprenault.ro/juridic/solicitare-adeverinte-pensionare

informaţiile legale şi cele despre acţionariat, le găsești pe: https://www.dacia.ro/despre-dacia/juridic.html

informaţii despre proiectele şi iniţiativele de responsabilitate socială ale Dacia în România sunt disponibile pe: https://www.kilometrulbine.ro/

informaţii despre carieră, posturile disponibile, stagiile de practică, programele pentru elevi şi studenţi sunt reunite pe: https://www.cariererenaultgroup.ro/
escort bayan bursa escort gorukle escort
escort bayan escort bursa gorukle escort bayan
escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan alanya escort bayan antalya escort eskişehir escort mersin escort alanya escort bayan bodrum escort bayan havalimanı transfer
kaçak bahis siteleri kaçak iddaa siteleri kaçak iddaa oyna bonus veren bahis siteleri günlük iddaa tahminleri
porno izle porno izle sikiş izle sikiş izle porn izle hd porno izle