LEGO PLUS UN STROP DE ÎNDRĂZNEALĂ EPISODUL 3
Folosindu-se de expertiza în vehiculele electrice, experiența din Formula 1 și entuziasmul și pasiunea echipelor de inginerie, dezvoltare și control, Renault a dezvoltat inovatorul sistem E-TECH hybrid. Ceea ce este mai puțin cunoscut este faptul că a fost inventat și dezvoltat într-un mod pe cât de neobișnuit, pe atât de inspirat. Nicolas Fremau, Hybrid Architecture Expert la Renault, privește înapoi la deciziile finale care au dat motorului E-TECH forma pe care o are astăzi și pe care o regăsim sub capota primelor modele lansate.
După primele prototipuri care au validat funcționarea sistemului E-TECH - născut dintr-un simplu model LEGO cu câteva luni mai devreme - echipele de dezvoltare fac un prim pas important. Prezentarea unui vehicul „real”, la 18 luni după ce Gérard Detourbet și-a dat aprobarea pentru dezvoltarea acestei tehnologii hibride. O primă versiune a motorului E-TECH și-a făcut debutul „semi-public”, sub capota unei Dacia Sandero, cu ocazia Innov'Days 2012, un eveniment dedicat angajaților Grupului, în cadrul căruia aceștia află despre cele mai noi inovații tehnologice în curs de dezvoltare.
 " Tehnologia E-TECH este cu adevărat unică, deoarece este extrem de simplă. Mulți oameni s-au întrebat dacă este și viabilă. Am demonstrat că este!"
Nicolas Fremau, Renault's Hybrid Architecture Expert

EOLAB: O ÎNTÂLNIRE INEVITABILĂ

În același timp, Renault se pregătește să răspundă unei provocări guvernamentale: să dezvolte o mașină capabilă să consume mai puțin de 2 litri / 100 km. Acesta va fi scopul prototipului EOLAB. Echipe mixte (ingineri, designeri, ingineri specializati in aerodinamica etc.) conduse de Laurent Taupin lucrează pe trei axe principale: ușurarea platformei și a caroseriei vehiculului, aerodinamica foarte avansată a acesteia și o transmisie cât mai economică posibil. Întâlnirea cu echipele de dezvoltare a motorului E-TECH era inevitabilă.
„Combinația EOLAB / E-TECH a devenit în curând soluția evidentă, întrucât complementaritatea dintre căutarea pentru dezvoltarea unui vehicul mai ușor și necesitatea aplicării acestuia la sistemul de propulsie printr-o tehnologie inovatoare a fost indispensabilă pentru a finaliza proiectul. Acest lucru ne-a oferit două modalități complementare de a îndeplini cerința Renault, și anume, furnizarea unei soluții inteligente, accesibile tuturor."
Laurent Taupin, EOLAB Project Leader
Prototipul EOLAB a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris din 2014. În același timp, jurnaliștii au fost invitați să încerce versiunea „demo-car” pe circuitul Mortefontaine: un test de foc pentru motorizarea E-TECH.

O A PATRA VITEZĂ

EOLAB și-a respectat promisiunile și feedback-ul a fost foarte pozitiv, după ce jurnaliștii au fost cuceriți de prototipul care a depășit recordurile de consum de combustibil (1 litru / 100 km la final!) Fără a neglija dinamismul acestuia (9,2 secunde pentru 0-100 km / h) și aderența. Totuși, Nicolas Fremau și echipele de dezvoltare nu au fost pe deplin mulțumiți: „Trebuia să găsim modalitatea prin care să accelerăm pornirea motorului termic pentru a avea o transmisie foarte reactivă și pentru a regăsi instant plăcerea condusului la apăsarea pedalei, așa cum o regăsim la vehiculele noastre electrice."
Pentru aceasta, a fost necesar să acționăm în partea de sus a lanțului de tracțiune. Soluția adoptată a constat în adăugarea unei a patra trepte la transmisia fără ambreiaj conectată la motorul termic, care inițial avea doar trei. Mai mult, această a patra treaptă a permis ca motorul electric principal să fie complet deconectat atunci când nu este utilizat - de obicei pe autostradă. Acest lucru anulează rezistența și economisește aproximativ 1 kW sau 3 până la 4% din consum. „Pe autostradă, conducerea a devenit mai confortabilă și mai economică”, spune Nicolas Fremau.


O SCURTĂ TURĂ ÎN F1

Dezvoltarea tehnologiei E-TECH a continuat, în legătură directă cu echipele Renault Sport Racing. Trebuie remarcat faptul că Formula 1 se îndrepta către electrificare din 2009 cu KERS și că în 2014 a introdus o nouă generație de motoare hibride V6. Pe circuit, precum și pe drum, dorința producătorilor de motoare este aceeași : reducerea consumului și îmbunătățirea eficienței combustibilului sunt în centrul obiectivelor lor. Acestea sunt secretele managementului energetic pe care inginerii care lucrează la motorul E-TECH le-au preluat de la omologii lor din Renault F1 Team, precursorul echipei Alpine F1 Team de astăzi.
O singură piesă lipsea pentru ca puzzle-ul să fie asamblat: alegerea motorului cu ardere internă. Acesta trebuia să fie un motor cu 4 cilindri, aspirat natural și care să provină de la banca de motoare a Alianței, HR16. Acest lucru a necesitat o mare muncă de adaptare, în special în ceea ce privește ciclul său de funcționare, dar a permis transmisiei inovatoare a ambreiajului tip dog clutch imaginat în LEGO de Nicolas Fremau să-și atingă potențialul maxim. A fost, de asemenea, un răspuns la căutarea optimizării costurilor pentru o motorizare E-TECH destinată vehiculelor de gamă medie.

O AVENTURĂ IREALĂ
Astăzi, motorul E-TECH este o realitate, oferită într-o versiune hibridă „simplă” pe Clio, Captur și Arkana și într-o versiune hibridă plug-in pe Captur și Mégane. Pentru Nicolas Fremau, este ca un vis devenit realitate "Am început de la o mică sămânță, am avut ingineria care și-a însușit conceptul, devenind astăzi o gamă completă."
Este într-adevăr punctul culminant al unei aventuri oarecum ireale, născută dintr-un model LEGO și ingeniozitatea și perseverența unei echipe de entuziaști care nu a renunțat niciodată în fața dificultăților. O echipă care a reușit să se unească și să creeze în jurul ei un spirit competitiv care a câștigat treptat întreaga companie. Era necesar să reușim acest pariu ambițios și riscant.
“A fost într-adevăr un pariu foarte riscant. Însă încetul cu încetul, întreaga companie a ajuns să se apropie de obiectiv: de la echipele de produs și vehicule, până la manageri! O mulțime de oameni din inginerie și din afara acesteia au fost entuziasmați de proiect, care a generat o motivație foarte puternică. Și tocmai acest lucru face o companie valoroasă. Motorul E-TECH este o realizare ușor nebunească cu care ne putem mândri cu toții.” încheie Nicolas Fremau.
 
Îţi mulţumim pentru vizită, însă website-ul gruprenault.ro urmează să se închidă. Infomaţiile de pe acest website sunt disponibile pe alte platforme online:

pentru informaţii despre marca Dacia şi compania Automobile Dacia, vizitează: https://www.dacia.ro/despre-dacia.html iar pentru comunicate şi materiale de presă Dacia mergi la: https://www.dacia.ro/noutati.html

pentru informaţii despre marca Renault şi Renault Group, vizitează https://www.renault.ro/marca-etichete-renault.html iar pentru comunicate şi materiale de presă Renault mergi la:
https://www.renault.ro/noutati.html


dacă vrei să soliciţi adeverințe pentru pensionare/recalculare pensie accesează link-ul: https://www.gruprenault.ro/juridic/solicitare-adeverinte-pensionare

informaţiile legale şi cele despre acţionariat, le găsești pe: https://www.dacia.ro/despre-dacia/juridic.html

informaţii despre proiectele şi iniţiativele de responsabilitate socială ale Dacia în România sunt disponibile pe: https://www.kilometrulbine.ro/

informaţii despre carieră, posturile disponibile, stagiile de practică, programele pentru elevi şi studenţi sunt reunite pe: https://www.cariererenaultgroup.ro/
escort bayan bursa escort gorukle escort
escort bayan escort bursa gorukle escort bayan
escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan alanya escort bayan antalya escort eskişehir escort mersin escort alanya escort bayan bodrum escort bayan havalimanı transfer
kaçak bahis siteleri kaçak iddaa siteleri kaçak iddaa oyna bonus veren bahis siteleri günlük iddaa tahminleri
porno izle porno izle sikiş izle sikiş izle porn izle hd porno izle