Pilotul de raliu Alex Filip despre Duster si Covasna Winter Cup 2011

  • Alex Filip, 32 de ani,  a debutat ca pilot de raliu in 2003 cu o Dacia Nova, iar in 2005 a concurat in primul sezon complet in Campionatul Mondial al Romaniei, castigand titlul de vicecampion la clasa A 1,6. Pilotul sau preferat este Sebastian Loeb si raliurile preferate cele din Piatra-Neamt si din Maramures. In ianuarie anul acesta a testat o Dacia Duster productie de serie la Covasna Winter Cup 2011 in conditii de aderenta extrem de scazuta.

    1. Cateva informatii despre tine si copilotul tau. De cand colaborati in aceasta formula?

    Sunt pilot de raliu din anul 2003, iar debutul l-am facut la volanul unei masini Dacia Nova GTI la Raliul Onestiului. De atunci am acumulat destul de multa experienta si am strans peste 12.000 km de proba speciala. Cel mai bun rezultat al meu este titlul de Vice-Campion National al grupei A, in 2009, alaturi de copilotul Bogdan Iancu. Am inceput colaborarea cu Bogdan in 2009, am continuat si in 2010, iar in 2011 vom concura in aceeasi formula. El are un palmares bogat, a fost Campion National al grupei H si a concurat alaturi de piloti titrati precum Horatiu Ionescu Cristea, Gunther Graef si Mihai Leu.

    2. Alain Prost piloteaza Dacia Duster pe gheata, in Trofeul Andros. Voi l-ati testat pe zapada. Cum s-a comportat? I-ati adus modificari sau imbunatatiri?

    Asa este, Alain Prost se afla in fruntea clasamentului in Trofeul Andros*. Este un pilot valoros la volanul unei masini foarte bine pregatite. Sa nu uitam ca se afla in fata unor modele cu o mai veche prezenta si experinta in acest tip de competitie.

    Noi am testat pe zapada, la Covasna Winter Cup 2011 o masina de serie, fara nicio pregatire pentru competitii. Practic, Dacia Duster 4x4 1.5 dCi era o masina ca oricare alta din showroom, scopul nostru fiind doar acela de a testa aceasta masina in conditii de aderenta foarte scazuta si avand la dispozitie un drum inchis circulatiei publice. Fara indoiala ca si anvelopele au fost adaptate acestui tip de traseu, respectiv cauciucuri de iarna.

    * n.r. Dupa incheierea Trofeului Andros 2011, Alain Prost a castigat titlul de vicecampion pe Dacia Duster Glace.

    3. De ce ati ales Dacia Duster?

    Este o masina care mi-a placut inca de la inceput, de cand am vazut-o prima oara la Dacia Duster Offroad Experience. S-a ivit oportunitatea de a merge la acea competitie si am considerat ca nu poate fi o varianta mai buna de a testa aceasta masina. Am petrecut un weekend la volanul Daciei Duster pe asfalt uscat, drumuri de macadam, offroad, pe gheata si pe zapada.

    4. Care crezi ca sunt avantajele Dacia Duster pentru tipul de circuit propus de competitia de la Covasna?

    Stabilitatea, fermitatea suspensiei, cuplul motor si tractiunea integrala au fost de partea noastra la concursul covasnean.

    5. Exista ceva ce ai apreciat in mod deosebit la acest vehicul de teren ? Te-ai convins de performantele sale 4x4?

    Da, apreciez foarte mult faptul ca aceasta masina are rotile pozitionate in extremitatile caroseriei, ceea ce o face extrem de manevrabila, mai ales in teren accidentat. Consider ca Dacia Duster are un atu si datorita garzii la sol. Este un automobil care se simte foarte bine in teren accidentat, un 4x4 pe care te poti baza la nevoie.

    6. Ce are special competitia de la Covasna?

    Pe langa atmosfera si publicul inimos care asteapta sa vada derapaje la  –15 grade Celsius, este singurul raliu pe zapada din Romania. Iar pilotii licentiati pot lua startul si la volanul masinilor de serie.

    7. Ce le recomanzi celor care doresc sa testeze Dacia Duster in conditii similare?

    Acum raspund in calitate de sofer, nu de pilot. Daca masina este echipata cu anvelope de iarna, nu trebuie sa existe nicio problema. Masina este agila, cuplul motor iti ofera o rezerva de motricitate, iar sistemele cu care este masina dotata sunt la datorie: 4x4, ABS, ESP. Noi am rulat si cu viteze de peste 125 km/h pe traseul de la Covasna si nu m-am simtit nicio secunda nesigur. De aceea, afirm cu tarie ca un sofer poate fi in siguranta la volanul Duster-ului in 'conditii de iarna' - termenul utilizat frecvent de autoritati.

    8. Design versus manevrabilitate. Care dintre cele doua crezi ca ar atarna in favoarea Duster, in cazul achizitiei de catre o femeie?

    E intotdeauna greu sa stii ce gandesc femeile, dar tocmai pentru a putea raspunde la aceasta intrebare, am rugat-o pe sotia mea care este insarcinata in luna a 8-a sa o conduca si sa-mi spuna parerea ei. Verdictul a fost ca e o masina cu un look atragator, chiar simpatica, dar este in acelasi timp usor de condus, manevrabila si prietenoasa in exploatare. Cu alte cuvinte, cred ca o femeie ar putea aprecia ambele aspecte. Cum si pretul este un aspect foarte important, cred ca aceasta masina are foarte multe avantaje.