Romania redescoperita la volanul Dacia Duster

  • Bobby Voicu, Adrian Mihaltianu si Razvan Baciu sunt trei dintre bloggerii care au condus Dacia Duster prin Banat, Muntenia si Maramures in campania Redescopera Romania. Aflati care sunt cele mai frumoase locuri din Romania, dar si care au fost cele mai dificile probe de teren pe care le-au trecut la volanul SUV-ului marca Dacia.

    - Faci parte pentru prima oara din echipa Redescopera Romania? Care a fost componenta “echipajului” tau?

    Bobby Voicu: Nu. Echipajul s-a schimbat de la o zi la alta, astfel incat am putut merge in aceeasi masina cu toti participantii la Redescopera Romania.

    Adrian Mihaltianu: Sunt unul dintre cei 5 soferi permanenti, iar in echipa de plecare i-am avut pe Dragos Asaftei, Carmen Rusu si Ligia Adam.

    Razvan Baciu: Echipajul este mult spus. Mult in sensul de multi. In masina s-a perindat aproape toata echipa Redescopera Romania. Am avut placerea sa calatoresc cu aproape toata lumea si nu mi-a displacut.

    - Care a fost locul cel mai atragator sau memorabil pe care l-ai “redescoperit” in Romania calatorind cu Dacia Duster, in campania de anul acesta?

    B.V. Am urcat, la un moment dat, cu Duster-ul, pe zapada, pana in varful unui munte. Senzatia este ireala.

    A.M. Sincer? Ravanele ‚imposibil’ de parcurs cu altceva decat cu un tractor, de la poalele cetatii Saschiz, cu vedere spre valea inflorita de mai jos. Spun ‚imposibil’ caci noi le-am trecut cu Dusterele, sub bagheta lui Doru Panaitescu... :)

    R.B. Nu exista un loc anume. Cele mai misto locuri din Romania sunt ascunse. Pe langa cele clasice din circuitul turistic, mi-am dat seama ca trecem pe langa niste locuri cu peisaje incredibile. Norocul nostru a fost de multe ori ca ne rataceam si ajungeam pe niste drumuri impracticabile, dar care ne deschideau perspective absolut minunate din punct de vedere frumuseti naturale.

    - Care dintre obiceiurile sau traditiile la care ai luat parte ti s-au parut cele mai interesante?

    B.V. Obiceiurile din Maramures si Bucovina sunt, in mod cert, cele mai frumoase intalnite pana acum. Nu numai ca obicei in sine, ci si ca prezentare: de la cioplitul in lemn al portilor maramuresene, la Udatoriul, obicei de Paste in Surdesti.

    A.M. Udatorul, fara indoiala, din Tara Chioarului (sub Maramures). Sa vezi un sat intreg imbracat in costume populare autentice, tinand o traditie frumoasa veche de mii de ani, e ceva unic.

    R.B. Cel mai interesant mi s-a parut ca s-au pastrat si ca lumea inca mai tine la astfel de obiceiuri. Fiecare obicei are o poveste in spate si fiecare poveste este interesanta in felul ei. Nu cred ca se poate face o clasificare a traditiilor. Unele au fost mai bine organizate, unele aveau o nota de modernism adaugata, iar altele erau ca la mama lor acasa.

    - In prima etapa a proiectului, ai avut ocazia sa conduci Dacia Duster pe zapada si gheata. Cum s-a comportat masina si care au fost cele mai dificile obstacole pe care le-ati intalnit pe drum?

    B.V. Masina s-a comportat foarte bine, nu am simtit in nici un moment ca ar avea vreun fel de probleme. Singurele momente cand nu am fost sigur de masina au fost cand trebuia sa trecem un prag mai mare, dar nu am avut probleme nici acolo.

    A.M. Am mers cu Duster pe autostrada printr-o furtuna de zapada si pe un carosabil acoperit cu 4-5 cm de zapada, cu 100km/h, pe langa coloana de masini care se deplasa pe prima banda cu 40-50km/h, masina ramanand stabila la aceasta viteza in modul Auto. Apoi am urcat in creierii muntilor pe sleauri de gheata, unde Duster a ramas stabil, iar sistemul 4x4 a intrat la timp de ori de cate ori am avut nevoie (ESP-ul a intrat rar), tot in modul Auto. Vaduri de apa de 25-30 cm adancime parcurse fara probleme (mai putin toba de esapament care are prostul obicei sa atinga obstacole deja trecute de botul masinii), in sistem Lock 4x4. Drum forestier plin de noroi si zapada, parcurs in sistem Lock 4x4 pe zonele cu zapada de 30 cm, afanata, pana cand n-am mai putut inainta din cauza zapezii tasate de peste 30 cm.

    In a doua etapa am urcat o panta inierbata de circa 40-45% (nu grade), fara nici cea mai mica problema.

    R.B. Am fost relativ impresionat. Nu este un model de 4x4 pentru offroad extrem, dar destul de potrivit pentru un traseu de macadam sau zapada. Probabil ca un Duster echipat cu un motor un pic mai puternic ar face furori.

    - Care a fost cea mai haioasa intamplare petrecuta pe unul din traseele Redescopera Romania?

    B.V. Cel mai haios moment este legat de urcatul cu masina pana in varful muntelui. Am ales drumul respectiv pentru ca parea ca ne duce acolo unde vrem noi si, dupa ce am mers vreo 20-30 de minute pe el, am urcat pana sus, asteptam sa incepem sa coboram si... surpriza, drumul se termina acolo. Pur si simplu.

    A.M. Nu neaparat haioasa, dar cu siguranta frumoasa: am urcat cu Dusterele sus, pe unul dintre dealurile inalte ale Bucovinei, si am ridicat acolo un zmeu (de fapt Augustin Radu l-a ridicat). Eram pe la vreo 8-900 m altitudine si priveam o vale cu cateva sate aflata la picioarele noastre. Vant, soare, nori pregatindu-se de apus, un zmeu inaltat pana hat, departe. Cam despre asta e vorba in Redescopera Romania :)

    R.B. Au fost multe haioase. Cam toate. Am avut parte de oameni foarte simpatici ca si colegi de excursie (in ambele etape). Asa ca, in acest caz, cam toata excursia a fost o intamplare haioasa. N-as scoate nimic din context pentru ca-si pierde farmecul.

    - Cati kilometri ai parcurs cu Dacia Duster in ultima etapa?

    B.V. Aproximativ 2500km.

    A.M. 2350km, 7.5 consum, 49.8 km/h viteza medie :)

    R.B. Nu sunt sigur, dar cred ca in jur de 2500 km. Nimanui nu i-a pasat. Cert este ca partea cu condusul a fost pe locul intai vis-à-vis de celelalte activitati. Cred ca am condus mai mult decat am dormit. :)

    - Ce ti-a placut cel mai mult la Duster in calitate de sofer (sau pasager) ?

    B.V. Duster-ul m-a surprins placut de la bun inceput (am condus in toate etapele), mai ales pentru ca rezista la orice fel de traseu incercat de noi (de la zapada, namol, vaduri de rau si gauri in asfalt).

    A.M. Modul in care rezista la milioane de gropi, modul in care ramane confortabil in ciuda drumurilor extrem de proaste.

    R.B. Garda la sol si tractiunea integrala suficient de bune pentru marea majoritate a drumurilor din Romania (mare parte traseu de macadam :) ).

    - Ai dori ca acest proiect sa continue si anul viitor ?Care crezi ca sunt beneficiile sale ?

    B.V. Mi-as dori sa continue in permanenta, sa devina un eveniment asteptat in fiecare an :) Cred ca Redescopera Romania ii forteaza pe toti cei care urmaresc evenimentul sa se gandeasca la Romania, la ceea ce inseamna, de fapt, tara asta, cu locuri frumoase, obiceiuri si oameni la fel de frumosi.

    A.M. Da, pentru ca este un proiect care ii ajuta pe romani sa isi redescopere tara si sa fie mandri si de marcile romanesti.

    R.B. Da, as dori sa continue si anul viitor. Beneficiile imediate sunt de imagine. Beneficiile in viitor sunt legate de faptul ca lumea vrea sa ni se alature si ca aceasta campanie va fi multiplicata. Acest lucru va duce, sper eu, la un impact major referitor la imbunatatirea imaginii turismului romanesc.

    Vezi aici imagini cu Dacia Duster in etapa a IIa Redescopera Romania

    "Vezi partea a IIa a interviului"