Renault prezintă SYMBIOZ: concept și viziune asupra mobilității din 2030 la Salonul Auto de la Frankfurt 2017

    • Vehicul electric, conectat, autonom – și casă care functionează împreună, maximizând un ecosistem inovator
    • Concept inovator care explorează utilizarea comună a energiei, experienta de condus conectată și autonomă, susținând filozofia Renault ‘Easy Life’
    • Un vehicul demo bazat pe SYMBIOZ va fi disponibil pentru drive test la finalul acestui an

    Frankfurt, 12 septembrie 2017 (Salonul Auto de la Frankfurt) – Renault a dezvăluit astăzi conceptul SYMBIOZ, o casă și o mașină integrate care lucrează împreună în armonie. SYMBIOZ extinde viziunea asupra mașinilor autonome, electrice și conectate într-o perioadă în care vehiculele interacționează pe deplin cu orașele, casele, alte vehicule și infrastructura rutieră devenind și mai personale în preferințele de călătorie, energie și divertisment ale persoanelor care le folosesc. Dezvăluirea unui concept car asociat unei case conectate este fără precedent la un salon auto. SYMBIOZ demonstrează scenarii dinamice în care mașina este utilizată în diferite locuri în interiorul și în jurul casei, dar și în timpul călătoriei.

    “Modul în care folosim mașinile noastre se schimbă. Deja o mașină este mai mult decât o modalitate de a ajunge de la un loc la altul. Echipată cu multă tehnologie, aceasta devine un spațiu interactiv și personalizat care leagă pasagerii de alte mașini, oameni și obiecte din jurul lor”, a declarat Thierry Bolloré, Executive Vice President, Chief Competitive Officer Groupe Renault. “Privind până în 2030, ne imaginăm noi scenarii cu o utilizare mai eficientă a energiei, conectivitate și scenarii de conducere autonome care vor îmbunătăți modul în care trăim și calatorim.“

    Conceptul Renault SYMBIOZ este alimentat de motoare electrice, în conformitate cu intenția Renault de a continua să-și urmărească strategia de zero emisii. Renault, liderul european al vehiculelor electrice, a dezvoltat SYMBIOZ pentru a se asigura că mașina și casa împart energia disponibilă. Resursele de energie – kwh - sunt distribuite printr-o rețea inteligentă partajată între casă și mașină, într-un mediu de inteligență artificială capabil să anticipeze nevoile ocupanților. De exemplu, este posibil să programați sistemul să utilizeze temporar energia stocată în bateriile auto pentru luminile, ecranele și aparatele de uz casnic în timpul perioadelor de vârf. Dacă există o întrerupere, acest lucru se întâmplă automat și gestionarea puterii poate fi monitorizată și ajustată.

    Renault SYMBIOZ marchează o premieră în industrie

    La Salonul Auto de la Frankfurt, Renault a prezentat casa și conceptul în moduri statice și dinamice. În primul scenariu, SYMBIOZ conduce în casă pentru a deveni o cameră adițională, modulară, sub forma unui spațiu util, mobil și conectat, parcând în interiorul și apoi în afara structurii fizice.

    SYMBIOZ arată, de asemenea, viziunea Renault asupra maşinii ca o extensie a casei în timpul călătoriei. Un spațiu generos de cabină este atribuit configurației SYMBIOZ cu tracțiune spate, cu două motoare electrice amplasate pe puntea spate și bateriile montate sub podea. Combinația dintre tabloul de bord retractabil și scaunele din față pivotante îl fac ideal pentru conducerea autonomă (1). În acest mod, șoferii se pot relaxa ușor și pot vorbi, pot citi o carte sau se pot bucura de acces total la lumea digitală personală. Tehnologia de personalizare suplimentară permite detectarea automată a pasagerilor, setările personalizate ale scaunelor, streaming-ul muzical și opțiunile de divertisment.

    ”După o serie de vehicule concept bazate pe strategia de design Renault «Cycle of Life», gândite să anticipeze stilul viitoarelor noastre modele, conceptele actuale explorează teritoriul mobilităţii aşa cum va arăta în viitor”, a declarat Laurens van den Acker, SVP Corporate Design. "Nu mai putem să ne gândim la proiectarea mașinilor fără să luăm în calcul ecosistemul care ne înconjoară. Renault SYMBIOZ este cu adevărat un proiect unic care ne-a permis să lucrăm cu proiectanți, designeri, ingineri şi arhitecţi. Obiectivul nostru a fost să explorăm noi granițe în ceea ce priveşte experienţa clienţilor, utilizarea tehnologiei și a energiei și să creăm armonie pentru o experiență completă.“

    Un vehicul demo bazat pe experienţa "Easy Life“oferită de SYMBIOZ – curând pe șosele

    Un vehicul electric, autonom și conectat, care va transforma în realitate multe dintre elementele SYMBIOZ, va fi disponibil pentru teste la finalul acestui an. Acest vehicul demonstrativ întruchipează viziunea pe termen mediu a mărcii înainte de 2023 și previzualizează tehnologia pe care clienții Renault o pot găsi în gama de mașini de serie în viitorul apropiat. Aceasta include o versiune evoluată a tehnologiei MULTI-SENSE, care adaptează ambianța și experiența de conducere a clienților de Megane, Scenic, Talisman și Espace în gama noastră actuală. Demo-ul va prezenta, de asemenea, caracteristici din soluția "EASY CONNECT", mobilitate de generație nouă și soluții de servicii conexe și va prezenta tehnologia de acționare autonomă Renault care va fi introdusă progresiv în gamă sub denumirea "EASY DRIVE".

    Versiunea demo a SYMBIOZ a fost realizată în parteneriat cu lideri ai tehnologiei și industriilor creative, într-o abordare Open Innovation:

    • LG este implicat în dezvoltarea interfețelor om-mașină
    • Ubisoft furnizează la bord experiența realității virtuale pentru modul de conducere autonom
    • Devialet dezvoltă o nouă experiență a utilizatorului prin intermediul unui sistem de sunet avansat
    • Sanef lucrează la modul în care autovehiculul face schimb de informaţii cu infrastructura rețelei rutiere
    • TomTom contribuie la eficientizarea poziţiei geografice
    • IAV furnizează expertiză în domeniul ingineriei conducerii autonome

    Mai multe informații despre vehiculul demo SYMBIOZ vor fi disponibile la finalul acestui an.

    Vizitatorii Salonului Auto de la Frankfurt vor putea explora SYMBIOZ și tot acest proiect fără precedent, care încorporează viziunea Renault asupra modului în care mobilitatea ar putea evolua în anii următori, precum și soluții de mobilitate și servicii conectate de ultimă generație.

     

    (1) Cel de-al patrulea dintre cele cinci niveluri de conducere autonome definite de SAE International (Societatea Inginerilor Auto). Nivelul 4 eliberează șoferul de toate sarcinile de conducere dinamice atunci când este activat sistemul de conducere automatizat al vehiculului.