CIFRĂ DE AFACERI DE 11,5 MILIARDE DE EURO la nivel international - ÎN AL TREILEA TRIMESTRU 2018

  • Înmatriculările au crescut în al treilea trimestru al anului cu 2,9 %, incluzând și mărcile Jinbei și Huasong, începând din 1 ianuarie 2018. Raportat la un perimetru echivalent cu cel din anul 2017, volumele de vânzări ale Groupe Renault s-au diminuat cu 1,7% pe o piață mondială care a înregistrat o scădere de 2,4 %.
  • Cifra de afaceri a Grupului se ridică la 11 484 milioane de euro în acest trimestru (-6,0%). În condițiile unui curs de schimb și perimetru constante[1], scăderea ar fi fost de 1,4%.
  • Grupul confirmă obiectivele stabilite pentru acest an.

 

Boulogne-Billancourt, 23/10/2018

 

REZULTATE COMERCIALE: ASPECTE SEMNIFICATIVE ÎN AL TREILEA TRIMESTRU

 

Înmatriculările mondiale (autoturisme + vehicule utilitare) ale Grupului Renault (incluzând mărcile Jinbei și Huasong, de la 1 ianuarie 2018) au crescut cu 2,9% în al treilea trimestru, într-o piață care a scăzut cu 2,4%. Cota de piață a crescut cu 0,2 puncte în comparație cu anul 2017, ajungând astfel la 4,0%. 

În Europa, pe o piață care a crescut cu 8,6%, înmatriculările Grupului au avut o dinamică pozitivă de 0,8%, datorată în principal succesului modelelor din segmentul B (Clio, Captur) și din segmentul C (Mégane și Noul Duster). Pe segmentul vehiculelor electrice, vânzările ZOE au crescut cu 7%, iar cele ale Kangoo Z.E. s-au dublat.

În afara Europei, pe o piață care a scăzut cu 3%, Grupul a înregistrat o scădere de 2% a înmatriculărilor, incluzând aici și mărcile Jinbei et Huasong ( -10,4% exceptând Jinbei și Huasong).

În America Centrală și de Sud, înmatriculările Grupului au crescut cu 0,2% în ciuda declinului pieței argentiniene ( -24,9%). În Asia-Pacific, creșterea a fost de 72% incluzând și mărcile Jinbei și Huasong (-14,8% raportat la un perimetru echivalent cu cel din 2017).

Vânzările Grupului au încetinit în regiunile Africa - Orientul Mijlociu - India (-24,4%) și Eurasia (-5,6%). Regiunea Africa - Orientul Mijlociu - India a fost afectată în principal de scăderea cu   34,7 % a înmatriculărilor din India și de suspendarea activității Grupului în Iran. În Eurasia, volumul vânzărilor și-a continuat creșterea în Rusia (+5,0%), însă cele din Turcia s-au diminuat cu 52,5% pe fondul unei piețe în scădere cu 51,3%.

 

CIFRA DE AFACERI TRIMESTRIALĂ ÎN FIECARE SECTOR OPERAȚIONAL

 

În al treilea trimestru al anului 2018, cifra de afaceri a Grupului a fost de 11 484 milioane de euro (-6%). În condițiile unui curs de schimb și perimetru constante[2], scăderea cifrei de afaceri a Grupului este de 1,4%.

Începând de la 1 ianuarie 2018, Grupul a modificat alocarea subvențiilor pentru dobândă către sectoarele operaționale, fără ca aceasta să afecteze cifra de afaceri consolidată.  În condițiile unei modalități de prezentare comparabile, cifra de afaceri a activității Automobile exceptând AVTOVAZ ar fi fost cu 142 milioane de euro mai mare (1,3 puncte), contrabalansată de o scădere echivalentă a cifrei de afaceri a activității de Finanțare a vânzărilor.

Cifra de afaceri a activității Automobile exceptând AVTOVAZ a fost de 10 057 milioane de euro, în scădere cu 8,4%. Pe lângă efectul negativ de 1,3 puncte menționat mai sus, cifra de afaceri a fost afectată de puternica devalorizare a principalelor monede ale Grupului (peso-ul argentinian, real-ul brazilian, lira turcească, rubla rusească), care a produs un efect negativ al cursului de schimb de 4,0 puncte. Politica de creștere a prețurilor aplicată în special în aceste țări a permis obținerea unui efect pozitiv de 1,6 puncte. Efectul de volum a avut un impact de -2,6 puncte, antrenat în  special de declinul pieței turcești și argentiniene și de vânzarea la prețuri speciale a vehiculelor aflate în stocul concesionarilor în al treilea trimestru. În fine, diminuarea vânzărilor către parteneri a avut un impact de -3,3 puncte asupra cifrei de afaceri din cauza sistării livrărilor către Iran, cererii mai mici de motoare diesel și scăderii producției pentru Nissan.   

Activitatea de Finanțare a vânzărilor (RCI Banque) a obținut în trimestrul al treilea o cifră de afaceri de 800 milioane de euro, în creștere cu  31,1% în comparație cu anul 2017. Fără impactul schimbării modalității de contabilizare menționat mai sus, creșterea ar fi fost de 7,9%. Numărul noilor contracte de finanțare s-a diminuat cu 2,5%, în special ca urmare a activității mai reduse din Turcia și Argentina. Media activelor productive a crescut cu 12,9% ajungând la 45,3 miliarde de euro.

Contribuția AVTOVAZ la cifra de afaceri a Grupului a fost de 627 milioane de euro în acest trimestru, în scădere cu 1,1%, luând în calcul și efectul negativ al cursului de schimb care ar fi fost de -79 milioane de euro. În condițiile unui curs de schimb comparabil, cifra de afaceri ar fi înregistrat o creștere de 11,4%.

 

PERSPECTIVE PENTRU 2018

 

Se estimează că piața mondială va avea o creștere de 2% în comparație cu anul 2017 (estimarea anterioară + 3%). Piața europeană ar urma să crească cu peste 1,5% (în comparație cu 1,5% potrivit estimărilor anterioare), cu o evoluție pozitivă de peste 4% (comparativ cu +2% ) în Franța.

În afara Europei, se estimează că piața din Brazilia va avea o creștere de 10%, iar cea din Rusia de peste de 10%.

Pentru piața din China estimarea de creștere este de  2% (comparativ cu  +5%) și pentru cea din India de 8%.

În acest context, Grupul Renault confirmă obiectivele stabilite:

- creșterea cifrei de afaceri (raportat la un curs de schimb și perimetru constante[3])*,

- menținerea marjei operaționale a Grupului peste 6,0%*,

- generarea unui free cash-flow operațional pozitiv din activitatea Automobile.

* fără impactul IFRS 15

 

Cifra de afaceri consolidată a Groupe Renault

(milioane euro)

2018

2017

 Variație

2018/2017

Trimestrul I

 

 

 

Automobile în afara  AVTOVAZ

11 646

11 939

-2,5%

Finanțare vânzări

793

621

+27,7%

AVTOVAZ

716

569

+25,8%

Total

13 155

13 129

+0,2%

Trimestrul II

 

 

 

Automobile în afara AVTOVAZ

15 221

15 056

+1,1%

Finanțare vânzări

820

630

+30,2%

AVTOVAZ

761

722

+5,4%

Total

16 802

16 408

+2,4%

Trimestrul III

 

 

 

Automobile în afara AVTOVAZ

10 057

10 974

-8,4%

Finanțare vânzări

800

610

+31,1%

AVTOVAZ

627

634

-1,1%

Total

11 484

12 218

-6,0%

9 luni

 

 

 

Automobile în afara AVTOVAZ

36 924

37 969

-2,8%

Finanțare vânzări

2 413

1 861

+29,7%

AVTOVAZ

2 104

1 925

+9,3%

Total

41 441

41 755

-0,8%

 

 

Total înmatriculări Groupe VP (autoturisme0 +VU (vehicule utilitare), pe regiuni

 

Trimestrul III

Cumul sfârșit Septembrie

 

2018

2017

% variație

2018

2017

% variatie

Franța

142 320

130 896

8,7%

531 536

498 898

6,5%

Europe (în afara Franței)

289 332

266 490

8,6%

971 200

924 046

5,1%

Total Franța + Europa

431 652

397 386

8,6%

1 502 736

1 422 944

5,6%

Africa Orientul Mijlociu India

97 101

128 503

-24,4%

348 544

380 234

-8,3%

Eurasia

174 710

185 153

-5,6%

546 469

508 204

7,5%

America Centrală și de Sud

110 709

110 523

0,2%

325 074

292 115

11,3%

Asia Pacific

77 367

44 981

72,0%

247 695

145 446

70,3%

Total în afara Franței + Europa

459 887

469 160

-2,0%

1 467 782

1 325 999

10,7%

Internațional

891 539

866 546

2,9%

2 970 518

2 748 943

8,1%

 

 

Total înmatriculări pe mărci

 

Trimestrul III

Cumul sfârsit Septembrie

 

2018

2017

% variatie

2018

2017

% variatie

RENAULT

 

 

 

 

 

 

VP

491 705

516 394

-4,8%

1 667 030

1 660 735

0,4%

VU

86 823

89 598

-3,1%

301 305

291 145

3,5%

VP+VU

578 528

605 992

-4,5%

1 968 335

1 951 880

0,8%

RENAULT SAMSUNG MOTORS

 

 

 

 

 

 

VP

20 218

22 137

-8,7%

58 798

74 913

-21,5%

DACIA

 

 

 

 

 

 

VP

141 694

140 918

0,6%

496 857

451 569

10,0%

VU

10 387

10 018

3,7%

33 439

32 730

2,2%

VP+VU

152 081

150 936

0,8%

530 296

484 299

9,5%

LADA

 

 

 

 

 

 

VP

97 103

85 331

13,8%

276 842

230 163

20,3%

VU

3 185

2 150

48,1%

9 919

7 688

29,0%

VP+VU

100 288

87 481

14,6%

286 761

237 851

20,6%

ALPINE

 

 

 

 

 

 

VP

751

 

 

1 388

 

 

JINBEI&HUASONG

 

 

 

 

 

 

VP

1 892

 

 

10 549

 

 

VU

37 781

 

 

114 391

 

 

VP+VU

39 673

 

 

124 940

 

 

GROUPE RENAULT

 

 

 

 

 

 

VP

753 363

764 780

-1,5%

2 511 464

2 417 380

3,9%

VU

138 176

101 766

35,8%

459 054

331 563

38,5%

VP+VU

891 539

866 546

2,9%

2 970 518

2 748 943

8,1%

               

 

 

15 piețe principale ale Groupe Renault la sfârșitul lunii septembrie 2018

Cumul 9 luni 2018

Volume*

Cotă de piață

 

 

(unități)

 VP+VU (%)

1

FRANTA

531 536

26,59

2

RUSIA

362 423

27,93

3

GERMANIA

188 397

6,54

4

CHINA

167 908

0,86

5

ITALIA

161 267

9,98

6

BRAZILIA

152 235

8,56

7

SPANIA+CANARIES

147 406

12,24

8

ARGENTINA

96 938

14,66

9

IRAN

96 000

10,00

10

TURCIA

88 677

19,13

11

REGATUL UNIT

80 719

3,68

12

BELGIA+LUXEMBURG

72 378

12,81

13

COREEA DU SUD

62 343

4,77

14

INDIA

61 905

2,04

15

MAROC

54 958

43,00

* Immatriculari, fara Twizy

 

 

[1] Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidate în condițiile unui curs de schimb și perimetru constante, Grupul Renault recalculează cifra de afaceri aferentă exercițiului în curs aplicând cursurile de schimb medii anuale din exercițiul precedent și excluzând orice variații semnificative de perimetru apărute în cursul exercițiului.

[2] Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidate în condițiile unui curs de schimb și perimetru constante, Grupul Renault recalculează cifra de afaceri aferentă exercițiului în curs aplicând cursurile de schimb medii anuale din exercițiul precedent și excluzând orice variații semnificative de perimetru apărute în cursul exercițiului.

[3] Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidate în condițiile unui curs de schimb și perimetru constante, Grupul Renault recalculează cifra de afaceri aferentă exercițiului în curs aplicând cursurile de schimb medii anuale din exercițiul precedent și excluzând orice variații semnificative de perimetru apărute în cursul exercițiului.