Groupe Renault România susține Premiul Goncourt – Alegerea României 2018

  • Groupe Renault România a fost și în acest an partenerul Premiului Goncourt – Alegerea României.

    Aflat sub patronajul Academiei Goncourt, proiectul ”Premiul Goncourt – Alegerea României” se organizează din 2013 și implică studenții facultăților de limba și literatura franceză a 7 universități din țară (Brașov, București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Sibiu și Timișoara). Timp de două luni, aceștia citesc, analizează și dezbat toate cele 15 volume din Lista Goncourt. În cei cinci ani de existență, Premiul Goncourt – Alegerea României a consolidat cooperarea între universitățile participante, a contribuit la afirmarea unor voci critice noi, specializate în literatura franceză și literaturile francofone contemporane, și a crescut vizibilitatea acestora din urmă în rândul publicului tânăr.

    Laureatul celei de a 6-a ediţii a Premiului Goncourt – Alegerea României este romanul ”Ça raconte Sarah” (Asta vorbeşte despre Sarah) de Pauline Delabroy-Allard, apărut la Editions de minuit în 2018.

    Numele cărţii laureate a ediţiei 2018 a acestui proiect popular a fost anunțat joi, 1 noiembrie, cu ocazia unei conferințe de presă organizate la Institutul Francez din București. Evenimentul a fost prezidat de doamna Michèle Ramis, Ambasadoarea Franţei în România, în prezența doamnei Adina Ionescu, Director de comunicare şi Corporate Social Responsability, Groupe Renault România, a doamnei Hélène Roos, Consiliera pentru Cooperare şi Acţiune culturală la Ambasada Franţei şi Directoarea Institutului Francez din România, a domnului François-Henri Désérable – preşedintele de onoare al juriului din partea Franţei, laureatul  Premiului Goncourt – Alegerea României 2017 pentru romanul său „Un anume domn Piekielny” –  a  doamnei Simona Sora, scriitoare şi preşedinta de onoare a juriului din partea României și a doamnei Despina Jderu, reprezentanta juriului studenţesc.

     

     

    GROUPE RENAULT ROMÂNIA

    Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Mizează pe complementariatea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine şi Lada), pe vehiculul electric şi pe Alianţa sa unică cu Nissan şi Mitsubishi. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. Groupe Renault integrează în România toate activităţile specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client, design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanţare. În 2018 Groupe Renault România a avut o cifră de afaceri de 6 miliarde de euro. Aflat în centrul gamei Global Access (din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la Mioveni), Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi Renault. Cei peste 18 000 de angajaţi ai Groupe Renault România inovează în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, fiind recunoscuţi pentru profesionalismul lor.