15 000 de iubitori ai artei au vizitat Colecția de Artă Contemporană Renault

  • Prezentă pentru prima oară în România (19 aprilie – 19 iulie) Colecția de artă Renault a luat forma expoziției Renault și arta, o istorie vie 1967-2019, cu un total de 18 artiști și 48 de lucrări. Proiectul a fost parte din agenda Sezonului România-Franța 2019, unde Groupe Renault a avut calitatea de partener.

    • Alex Gâlmeanu, unul dintre cei mai cunoscuți fotografi din România a surprins lucrările expuse la Muzeul de Artă Contemporană și le-a reunit într-o expoziție găzduită de Groupe Renault România în noul sau sediu, Renault Bucharest Connected.
    • În timpul șederii Colecției, compania a organizat ateliere educative adresate copiilor angajaților, dar și publicului larg.

    15 000 de vizitatori au vizitat la MNAC (Muzeul Național de Artă Contemporană București) lucrările semnate de Yaacov Agam (Israel), Arman (Franța), Pol Bury (Belgia), Robert Doisneau (Franța), Jean Dubuffet (Franța), Errò (Islanda), Wen Fang (China),  Ange Leccia (Franța), Jean-Baptiste Lorthiois (Franța), Roberto Matta (Chile, America latina), Henri Michaux (Belgia/Franța), Juan Mirò (Spania), Angela Palmer (Marea Britanie), Georges Poncet (Franța), Arslan Sukan (Turcia), Jean Tinguely (Elveția), Victor Vasarely (Ungaria/Franța), Heidi Wood (Australia/Franța).

    Cu o istorie de peste 50 de ani, Colecția este curatoriată de Ann Hindry și are un profil original, cu o dimensiune specială. S-a constituit treptat, începând din 1967, conform unui principiu profund novator – într-o epocă în care audiența artei contemporane era încă relativ redusă –, grație unei strânse colaborări cu artiștii timpului. În anii ’60, unii dintre aceștia începeau să fie interesați de instrumentele lumii industriale, aflate în plină dezvoltare. În acest context, compania oferea artiștilor rezidențe la unul dintre sediile sale. Operele realizate în acest cadru reveneau, în parte, artistului, restul rămânând în posesia companiei. Astfel, colecția cuprinde în prezent peste 300 de lucrări ale unor artiști din mai multe țări și cu practici diferite, printre ei numărându-se atât o serie de figuri importante ale istoriei artei, cât și tineri artiști contemporani emergenți.

    Colecția s-a bucurat de o largă acoperire media în România, cu zeci de apariții în online, în presa scrisă, tv sau radio și aproximativ 2.000 de vizitatori în Noaptea Muzeelor. Nici cei mici nu au fost uitați: peste 60 de copii au participat la ateliere educative inspirate de Colecția de Artă Renault. Ei au învățat despre arta contemporană printre lucrările de la MNAC, au pictat, au desenat, au modelat diferite materiale și au făcut cunoștință cu universul artistic Renault. Mai mult, pentru a extinde valoarea proiectului și dupa terminarea acestuia, renumitul fotograf Alex Gâlmeanu a realizat o ședință foto în timp ce colecția a fost expusă în România. El a surprins cadre, a gândit geometrii și rezultatul final: 12 fotografii remarcabile, a fost expus la Renault Bucharest Connected – noul sediu Groupe Renault. Astfel, Colecția de artă Renault a rămas sub o altă formă artistică în România chiar și după ce aceasta a plecat din țară.

     

     

    GROUPE RENAULT ROMÂNIA

    Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Mizează pe complementariatea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine şi Lada), pe vehiculul electric şi pe Alianţa sa unică cu Nissan şi Mitsubishi. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. Groupe Renault integrează în România toate activităţile specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client, design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanţare. În 2018 Groupe Renault România a avut o cifră de afaceri de 6 miliarde de euro. Aflat în centrul gamei Global Access (din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la Mioveni), Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi Renault. Cei 18 000 de angajaţi ai Groupe Renault România inovează în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, fiind recunoscuţi pentru profesionalismul lor.