GROUPE RENAULT ROMÂNIA A INAUGURAT SEDIUL UNIC PENTRU 3 200 DE ANGAJAȚI DIN BUCUREȘTI

    • Groupe Renault România a inaugurat noul său sediu, Renault Bucharest Connected.
    • Ceremonia de inaugurare s-a desfășurat în prezența lui Thierry Bolloré, Director General al Groupe Renault și a Prim-Ministrului României, Viorica Vasilica Dăncilă.
    • Renault Bucharest Connected, noul centru al Groupe Renault România, găzduiește 3 200 de salariați ai grupului de la București, într-o clădire proiectată special pentru grup, care integrează ingineria, activitățile terțiare și noul centru de Design.
    • Prima clădire din România care primește certificarea Verde IFC cu mențiunea „Excelență” a fost proiectată pentru a le oferi salariaților grupului spații de lucru la cel mai bun nivel, dar și zone comune și de relaxare care să răspundă așteptărilor acestora.
    • La 20 de ani după privatizarea Dacia, acest sediu marchează o nouă etapă a dezvoltării Groupe Renault România. Rod al succesului Dacia și al gamei Global Access la nivel mondial, Groupe Renault România coordonează programul de transformare FAST* din cadrul companiei. Noul sediu este rezultatul acestei etape și al ambițiilor grupului pentru activitățile sale din România.

     

    Groupe Renault a inaugurat noul său sediu din România, Renault Bucharest Connected, în cadrul unei ceremonii la care au participat Thierry Bolloré, Director General al Groupe Renault și Prim-Ministru al României, Viorica Vasilica Dăncilă.

     

    În cei 20 de ani de la preluarea Dacia de către Renault (1999), Groupe Renault România a continuat investițiile, astfel că, în prezent, are toate activitățile specifice unui constructor auto. Până acum, o parte a acestora, printre care design-ul, ingineria, divizia comercială, serviciile de business și funcțiile suport funcționau separat, în cinci sedii diferite din București. În cadrul unui amplu proiect de management, ca axă de dezvoltare, Groupe Renault România a anunțat încă din 2016 construirea unui nou sediu în capitală. La puțin timp după aceea, avea și un nume, ales de angajați: Renault Bucharest Connected care exprimă apropierea echipelor, dar și instrumentele digitale pe care le au la dispoziție pentru a fi conectați în permanență.

     

    Unul din cele mai atractive sedii din București

    Renault Bucharest Connected oferă angajaților un mediu de lucru agreabil, dar și posibilitatea de a interacționa unii cu alții, în proximitate, beneficiind de instrumente și tehnologie digitală modernă.

    Spațiile de birouri sunt construite și amenajate la standarde moderne. Designul are linii minimaliste și o cromatică care integrează armonios culorile mărcilor grupului (albastru, galben, roșu), materialele sunt ecologice și piesele de mobilier, ergonomice.

    Angajații Groupe Renault România sunt expuși unei experiențe multiculturale și au oportunități diverse de dezvoltare. Din 2 000 până în prezent, 8,9 milioane de ore de formare au fost dedicate angajaților.

    Compania dezvoltă relații cu 15 universități din România, contribuind la dezvoltarea tinerilor și la inserția lor profesională.

     

    „România este o sursă de competențe și talente. Cei 18 800 de angajați ai Groupe Renault România

    contribuie la nivel mondial cu pasiune la povestea de succes pe care o semnează. Gama Global Access din care face parte și Dacia este fabricată în 11 uzine la nivel internațional, pe 4 continente. Este o provocare permanentă pentru fiecare dintre noi. Din 1999 până în prezent, am investit 3 miliarde de euro”, a declarat Christophe Dridi, Președinte-Director General Dacia și Director General Groupe Renault România.

     

    Finalizat la doar doi ani după ce s-a pus „prima piatră” a fundației (2017), Renault Bucharest Connected are două clădiri, una găzduiește echipele Renault Design Central Europe, iar cealaltă atelierele de inginerie.

     

    Un Centru de Design cu echipamente noi

    Noul centru de Design din București dispune de o suprafață mult mai mare și echipamente noi (ex. aparat de frezat, cabină de vopsitorie). Va continua să realizeze design-ul pentru vehicule cu vocație mondială, cu ajutorul celor patruzeci de angajați ai săi (care se ocupă de design, de modelare fizică și digitală).

    Cu ocazia inaugurării acestui nou centru de design din București, angajații au pregătit un model Duster - un exercițiu de stil, vehiculul având un look gata de aventură. Duster este modelul iconic al mărcii Dacia, care se bucură de succes mondial, încă de când a fost lansat, în 2010.

    Regruparea într-un sediu unic a echipelor centrului de design și inginerie ușurează fluidizarea și eficiența comunicării în cadrul proiectelor.

     

    Prima clădire din România care primește certificare verde

     

    Clădirea RBC este încadrată în clasa A, respectând normele de calitate pe care această clasă le impune. În plus, este prima clădire din România care a obținut certificările „verzi” BREEAM la nivel Excellent și EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiencies). Clădirile care primesc această certificare au un consum de energie redus cu aproape o treime și o economie de apă de aproximativ 50% în comparație cu o clădire obișnuită, având un impact pozitiv asupra mediului.

    Cele două atrium-uri generoase oferă un plus de lumină naturală în spațiile de birouri, reprezentând un beneficiu atât pentru starea de bine a angajaților, cât și pentru reducerea costurilor de întreținere. Mai mult, acest lucru este amplificat și de fațada de sticlă a clădirii, proiectată astfel încât să minimizeze pierderea de căldură pe timpul iernii.

     

    • - Future-Ready At-Scale-Transformation – Transformare la scară largă pregătită pentru viitor

     

    Lansat la începutul anului, FAST este un program de transformare ambițios pentru toate sectoarele companiei. Ilustrează capacitatea grupului de a se transforma, inovația fiind în ADN-ul grupului de peste 120 de ani, precum și viziunea fermă pe care o are asupra rolului în orașele de mâine, în special în smart cities.

    • Un mod de funcționare de tip „start-up”, aplicat întregii companii, inedit pentru un grup de această anvergură. În 2021, Groupe Renault va fi transformat 100 %.
    • Atenție tot mai mare acordată satisfacției clienților, așteptărilor lor de astăzi și de mâine.
    • Metode noi mai agile (competențe noi și formări asociate) pentru a oferi produse și servicii avansate (accelerare digitală, reducerea ciclurilor de dezvoltare a produselor etc.).
    • Un program de transformare în centrul obiectivelor planului strategic Drive The Future, cu orizont de timp 2022.

     

    Beneficii în RBC

    • Restaurant cu terasă - capacitate 800 de locuri
    • Cafenea
    • Sală de gimnastică dotată cu vestiare și cabine de duș
    • 2 Cabinete medicale
    • Learning Hub – centru de dezvoltare și formare
    • Amfiteatru, spațiu de conferințe și evenimente - capacitate 350 de locuri
    • Creative Lab – hub de inovație
    • Imaginarium – spațiu destinat workshop-urilor și expozițiilor, dotat cu bibliotecă
    • Showroom Dacia Renault pentru achiziția de vehicule destinat exclusiv angajaților
    • 1 000 de locuri de parcare în interior și exterior
    • Zone de parcare pentru biciclete si motociclete
    • Spații verzi în exterior – aprox 1000 de copaci au fost plantați prin acțiuni de voluntariat ale angajaților
    • Stații de încărcare pentru VE

     

     

     

    Cifre cheie RBC

     

    Debut construcție

    2017

    Final lucrări

    2019

    Supafața totală

    47 000 m² (40.000 m² prima clădire P+ 7 şi 7.000 m², a doua clădire)

    Număr muncitori

    800

    Număr ingineri constructori

    65

    Fundație

    37 050 m3

    Structură de rezistență

    5 730 tone

    Structura metalică

    324 tone

    Suprafețe de sticlă

    23 315 m2

    Partiții din sticlă interior

    2 347 m2;

    Borne wi fi

    250

    Săli de întâlniri

    210

    Zone colaborative

    28

    Coffee Point

    28

    Chicinete cu spații de joc

    7

     

    Renault Bucharest Connected a fost dezvoltat de către Elgan Offices SRL, o companie deţinută în mod egal de Globalworth şi Elgan Group.

     

    Groupe Renault România

     

    Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,9 milioane de vehicule în 2018. Mizează pe complementariatea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine şi Lada), pe vehiculul electric şi pe Alianţa sa unică cu Nissan şi Mitsubishi. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. Groupe Renault integrează în România toate activităţile specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client, design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanţare. În 2017 Groupe Renault România a avut o cifră de afaceri de 5,7 miliarde de euro. Aflat în centrul gamei Global Access (din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la Mioveni), Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi Renault. Cei 17.700 de angajaţi ai Groupe Renault România inovează în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, fiind recunoscuţi pentru profesionalismul lor.

     

    Despre Globalworth

    Globalworth este o companie imobiliară listată la Bursa de Valori de la Londra, care activează în România și Polonia, unde a devenit principalul investitor pe piața imobiliară din cele două țări. În Polonia, compania deține o participație de 99,6% în Globalworth Polonia, un investitor care activează pe piața poloneză de real estate. Globalworth dezvoltă și gestionează direct clădiri de birouri și în sectorul de logistică/industrie ușoară, în locații premium, care generează venituri din închirierea de spații către companii de top din întreaga lume. Gestionat de aproape 200 de profesioniști în România și Polonia, portofoliul companiei are o valoare totală de 2,5 miliarde de euro, la 31 decembrie 2018. Peste 90% din acesta este reprezentat de active producătoare de venit, închiriate către aproximativ 650 de companii naționale și multinaționale.