REZULTATE COMERCIALE LA NIVEL MONDIAL 2018

Vânzările Groupe Renault ajung la 3,9 milioane de vehicule, în creștere cu 3,2%, incluzând Jinbei și Huasong

• Vânzările Groupe Renault sunt în creștere cu 3,2%. Această cifră include și mărcile Jinbei și Huasongm care au fost integrate pe 1 ianuarie 2018. Pe piețe de comercializare echivalente cu cele din 2017, volumele Groupe Renault scad cu 1,2% pe o piață mondială care la rândul său scade cu 0,3%.

• În Europa, vânzările sunt stabile (+0,5 %).

• Grupul își continuă planul Drive the Future, dezvoltându-se pe piețele internaționale unde înmatriculările reprezintă 50,6% din vânzări (vs. 49,2% în 2017), în special datorită integrării mărcilor Jinbei și Huasong.

• Pe segmentul de vehicule electrice, pentru marca Renault, vânzările sunt în creștere cu 36,6% pentru întreaga perioadă a anului, cu o accelerare în al doilea semestru (+62,1%). Renault este lider în Europa cu o cotă de piață de 22,2%.

• Pe segmentul de vehicule utilitare, Grupul progresează cu 33,7% (619 229 vehicule). Neincluzând Jinbei și Huasong, vânzările cresc cu 0,9 %,  pentru a atinge 467 042 vehicule.

• Renault vizează o ușoară creștere a vânzărilor în 2019, care să accelereze în al doilea semestru datorită lansării noilor modele pe piețele internaționale și a Noului Clio, model vârf de lance al Grupului în Europa care va fi revelat la Geneva.

 

Boulogne-Billancourt, 18/01/2018

În 2018, Groupe Renault a înregistrat 3 884 295 unități vândute, din care 2 532 567
(-5,2 %) pentru Renault și 700 798 (+7,0 %) pentru Dacia. Vânzările Lada cresc cu 18,7% la

398 282 înmatriculări, iar cele Renault Samsung Motors scad cu
14,9 % la 84 954 vehicule. Jinbei și Huasong au vândut 165 603 unități.

Pe segmentul vehiculelor electrice, volumele de vânzări ale mărcii Renault la nivel mondial sunt în creștere cu 36,6 % pentru întreaga perioadă a anului (peste 49 600 vehicule), cu o accelerare în al doilea semestru (+62,1 %). Renault este lider în Europa cu o cotă de piață de 22,2%. Volumele de vânzări ale ZOE au crescut cu 26,1%  (39 458 vehicule) și ale Kangoo Z.E. cu 105,1 % (8 747 vehicule).

Pe segmentul de vehicule utilitare, volumele Grupului progresează cu 33,7 %, incluzând Jinbei și Huasong. Marca Renault atinge un nou record în 2018, în ciuda scăderii pe piețele din Turcia și Argentina, două piețe importante pentru acest segment.

„Vânzările Groupe Renault au crescut cu 3,2 % în 2018, cu integrarea mărcilor Jinbei și Huasong. Creșterea vânzărilor Grupului în Rusia, în Brazilia și în Africa ne-a permis să compensăm cvasi-totalitatea curentelor economice și geopolitice contrare din afara Europei”, a declarat Olivier Murguet membru al Comitetului Executiv, director comercial și director regiuni al Groupe Renault.

În Europa, înmatriculările sunt stabile (+0,5 %) pe o piață în creștere cu 0,2 %. Rezultatul se datorează mai ales segmentului B (Clio, Captur, Sandero) și  Noului Duster. Clio rămâne al doilea cel mai vândut vehicul din Europa, iar Captur primul crossover din categoria sa.

Marca Dacia înregistrează un nou record de vânzări în Europa cu 511 622 vehicule înmatriculate (+10,3 %) precum și o cotă de piață record de 2,9 % (+0,3 puncte). Această creștere este legată de performanțele Noului Duster, lansat la începutul anului, și de Sandero.

Groupe Renault își urmează planul Drive the Future dezvoltându-se pe piețele internaționale unde înmatriculările reprezintă 50,6 % din totalul vânzărilor  (vs. 49,2 % în 2017), în special datorită integrării mărcilor Jinbei și Huasong, dar în ciuda scăderii vânzărilor din Turcia, din India, precum și opririi vânzărilor din Iran la începutul lui septembrie.

În Rusia, a doua țară a Grupului din punct de vedere al volumului de vânzări, piața este în creștere cu 12,8%. Grupul este lider, mai mult de o mașină din patru este Lada sau Renault. Vânzările cresc cu 10,9 %.

Volumele mărcii Renault sunt stabile:  137 062 vehicule vândute, și se așteaptă sosirea modelului Arkana în 2019.

LADA înregistrează o creștere de 15,6%, ajungând la 360 204 vehicule vândute, cu o cotă de piață de 20 % (+0,5 puncte) datorită succesului reînnoirii gamei. LADA Vesta a devenit cel mai vândut vehicul din Rusia.

În Brazilia, Grupul devansează relansarea pieței care crește cu 13,6 %. Vânzările noastre cresc cu 28,5 % la aproape 215 000 vehicule, iar cota noastră de piață atinge 8,7 % (+1,0 punct) datorită rezultatelor bune obținute de Kwid, care a fost vândut în peste 67 000 unități.

În Africa, Grupul își consolidează leadership-ul cu o cotă de piață de 18,1 %, respectiv 218 797 vehicule vândute, în special datorită performanței sale în Maroc, în Africa de Sud și în Egipt. Cota de piață în Maroc atinge 43 % cu vânzări care progresează cu 7 %. Dacia își menține leadership-ul cu Dokker și Logan – cele mai vândute vehicule. 
Marca Renault crește cu 14,9 %, la peste 26 000 unități în Africa de Sud, adică o cotă de piață de 4,9 %. În Egipt, cota de piață atinge 11,4 %, o evoluție de peste 3 puncte, cu 20 504 vehicule vândute.

Marca Renault crește cu 14,9 %, la peste 26 000 unități în Africa de Sud, adică o cotă de piață de 4,9 %. În Egipt, cota de piață atinge 11,4 %, o evoluție de peste 3 puncte, cu 20 504 vehicule vândute.

Marca Renault crește cu 14,9 %, la peste 26 000 unități în Africa de Sud, adică o cotă de piață de 4,9 %. În Egipt, cota de piață atinge 11,4 %, o evoluție de peste 3 puncte, cu 20 504 vehicule vândute.

În India, vânzările sunt în scădere cu 26,8 %, pe o piață în creștere cu 8,4 %, așteptând lansarea unui nou vehicul prevăzut pentru al doilea semestru din 2019.

În China, Grupul continuă implementarea planului „Drive the future”. Vânzările Dongfeng-Renault sunt în scădere cu 26,9%, în așteptarea noilor modele care vor fi lansate în 2019. Demararea societății de tip joint-venture RBJAC (Jinbei/Huasong) se desfășoară satisfăcător. Grupul își accelerează ofensiva pe segmentul de vehicule electrice investind în JM EV, al 5-lea constructor de vehicule electrice. În total, incluzând noile mărci Jinbei /Huasong, vânzările grupului în China au atins
216 699 unități.

 

PERSPECTIVE COMERCIALE ÎN 2019 PENTRU GROUPE RENAULT

În 2019, se estimează că piața mondială va rămâne stabilă.     

Pentru piața europeană, prognoza este tot de stabilitate. Piața rusă ar trebui să crească cu cel puțin 3%, iar cea din Brazilia cu 10%.

În acest context, Grupul vizează o creștere ușoară a vânzărilor în 2019, care să accelereze în al doilea semestru, datorită lansării noilor modele pe piețele internaționale și lansării Noului Clio, model vârf de lance al Grupului în Europa.