ALEXANDER SIMIONESCU, RTR: SĂ NE IMAGINĂM CE VOR ADUCE URMĂTOARELE DECENII, EXTRAPOLÂND DE LA REALIZĂRILE DIN PREZENT

Într-o comunitate cu peste 10 000 de locuitori, la 50 de km de capitala țării, există o «cetate» a tehnologiei auto. Acum 10 ani, se inaugura Centrul Tehnic Titu, prima investiție într-o clădire greenfield a Groupe Renault în România. Dincolo de activitatea în sine, Titu este o oază de natură. Vă încărcați bateriile când mergeți la biroul din Dâmbovița?

Absolut, din toate punctele de vedere! Centrul Tehnic Titu încorporează toate meseriile ingineriei și nu numai. Avem activități de concepție, de prototipaj, de validări proiecte, analizăm și definim soluții pentru a asigura prestațiile pe care le oferim pentru vehiculele noastre. Suntem susținuti de o bază logistică puternică. Și toate acestea, în simbioză cu natura, precum soluțiile noastre care țintesc în direcția prezervării ei. La Titu, tehnica se îmbină cu natura, ingrediente perfecte pentru a-ți încarca bateriile acolo!

Ce definește cel mai bine activitatea pe care o derulează cei 800 de angajați ?

În plus de ce am enunțat mai sus, este ingineria în forma ei holistic acoperitoare.

Cumva, primii clienți ai mașinilor Dacia sunt inginerii de la Titu. Ce înseamnă să testezi o mașină, mai ales când vorbim de 32 de km de piste și de toată tehnologia de testare (bancuri, laboratoare, ateliere de anduranță și securitate..)?

Atunci când pornim la drum cu concepția unei mașini, ne angajăm prin contract să asigurăm, în sensul larg al cuvântului, prestațiile la nivelul stabilit. Să testezi o mașină înseamnă să demonstrezi că îndeplinești cerințele contractului. Iar acest lucru este valabil de la componentă la sistem și, în final, la vehiculul în ansamblul său. Iată cum meseriile noastre asigură, fiecare în perimetrul ei, utilizând o bază materială vastă pe care o avem la dispoziție, realizarea jaloanelor.

Pe pistă ajunge mașina finită, însă la Titu se testează și componente mecanice. Ce tehnologie este folosită?

Analize de laborator, teste pe bancurile motor, evaluarea și îmbunătățirea prestațiilor acustice și vibratorii, prototipări – o lume tehnică fascinantă și minunată!

Ce e marcant în primul deceniu de activitate CTT ? Ce ați evidenția?

Permanenta dezvoltare – resursele umane, responsabilități și competențe profesionale, baza materială – și îmbunătățirea performanței. Să ne imaginăm ce vor aduce următoarele decenii, extrapolând de la realizările din prezent.

Una dintre ultimele inovații introduse în dotarea centrului este tehnologia CAVE. Un mare pas înainte pentru concepția mașinilor. Ce avantaje aduce folosirea acestui tip de tehnologie, prin simulare virtuală?

Dezideratul nostru în inginerie este de a valida cât mai multe concepții și soluții folosind digitalizarea. Vedem în această abordare una cu potențial major, de reducere de costuri si eficientizare, menținându-ne totodată competitivi.

Criza sanitara COVID-19 a sensibilizat mediul privat să se mobilizeze în cauze din zona de sănătate care țin de responsabilitate socială. Inginerii de la Titu au produs cu ajutorul tehnologiei imprimării 3D, 700 de racorduri în formă de Y pentru ventilatoare medicale. A fost un efort suplimentar pentru echipe, toată această mobilizare exemplară. Ce mesaj aveți, în general, pentru colegi, la ceas aniversar?

Am dovedit de nenumărate ori că știm să transformăm aparent imposibilul în succese răsunătoare. Ultimul astfel de exemplu este implicarea dispozitivului nostru în contextul crizei COVID, cu ajutorul căruia reușim să asigurăm avansarea proiectelor, aproape ca și cum nu ar exista COVID. Am contribuit într-o manieră importantă la succesul Grupului din care facem parte și a mărcii Dacia prin rezultatele pe care le-am livrat în mod constant și la termen. Un fel de fabrică de inginerie! Compania are mari așteptări de la noi, în contextul eficientizării performanței globale, proiecte interesante și provocatoare sunt la orizont. Sunt onorat să fac parte din această echipă.

Când ați testat ultima oară o mașină și ce model ați ales?

Ultimul model testat este unul dintre noile modele din gama Dacia. Alături de echipa prestații am testat Noul Sandero Stepway pe pistele de la Titu. Avem de ce să fim mândri!