Groupe Renault înregistrează o cifră de afaceri de 10 374 milioane de euro în cel de-al treilea trimestru din 2020

  • Cifra de afaceri a Grupului se ridică la 10 374 milioane de euro pe trimestru, cu o scădere de 8,2 %. Calculată la un nivel al cursului de schimb și perimetru constante[1], scăderea ar fi fost de 3,2 %.
  • Vânzările mondiale ale Grupului scad cu 6,1 %, la 806 320 vehicule în cel de-al treilea trimestru.
  • Luna septembrie înregistrează o dinamică pozitivă, marcată în mod deosebit în Europa, unde vânzările Grupului sunt în creștere cu 8 % pe o piață în creștere cu 3 %.
  • Cu o creștere a vânzărilor ZOE de peste 150 % în cel de-al treilea trimestru, în Europa, Grupul e în linie să își atingă obiectivele în ceea ce privește CAFE[2] în 2020.
  • Comenzile, în creștere cu 60 % la 30 septembrie, sunt la un nivel ridicat, în timp ce stocurile sunt la un nivel scăzut, după o diminuare cu 22 %, față de acceași perioadă a anului trecut (30 septembrie 2019).

 «Acest al treilea trimestru evidențiază evoluția politicii noastre comerciale care acum favorizează profitabilitatea în ceea ce privește volumele. Performanța noastră în electrice, primirea foarte bună a modelelor E-TECH hibride, rezervele noastre de lichiditate și dinamica pozitivă a echipelor, ne fac încrezători în capacitatea Grupului de a se redresa», a declarat Luca de Meo, director general Renault.

Boulogne-Billancourt, 23/10/2020

REZULTATE COMERCIALE: FAPTE MARCANTE ÎN TRIMESTRUL AL TREILEA

Trimestrul al treilea 2020 este marcat de o redresare a tendinței pieței auto mondiale, în scădere cu 4,0 %, comparativ cu scăderea de 28 % în primul semestru.

Groupe Renault a vândut 806 320 vehicule în acest trimestru, cu 6,1 % mai puțin, comparativ cu același trimestru din 2019.

Marca Renault își consolidează poziția de lider pentru vehiculele electrice și accelerează lansarea gamei E-TECH hibridă și plug-in hibrid în Europa.

Grupul și-a intensificat politica sa de disciplină a prețurilor în cursul acestui trimestru.

În Europa

Pe o piață europeană în scadere cu 5,0 %, Grupul își menține o bună dinamică cu 405 223 unități vândute pe trimestrul al treilea (-2,9 %). Cota de piață crește cu 0,2 puncte la 10,3 %.

Vânzările mărcii Renault sunt în creștere cu 0,8 % grație succesului modelelor Clio, Captur și ZOE, care sunt fiecare lider în categoria lor.  

Vânzările mărcii Dacia sunt în scădere cu 9,9 %, în principal din cauza unei baze de comparație ridicată la nivelul trimestrului al treilea 2019.

Vehicule electrice: ZOE lider pe o piață în creștere

Marca Renault este lider în Europa cu vehiculul electric pe o piață în creștere cu 107,2 %. ZOE este vehiculul electric cel mai vândut, înregistrând o creștere a vânzărilor de 157,4 %, la peste 27 000 unități pe acest trimestru.

Nivelul bun al comenzilor pentru vehicule hibride și electrice confirmă așteptările Grupului în ceea ce privește atingerea obiectivelor CAFE[3] în 2020.

În afara Europei

Vânzările Grupului sunt în scădere cu 9,0 %, în principal, generate de scăderea vânzărilor în Brazilia (-50,9 %), din cauza diminuării puternice a pieței și a evoluției politicii comerciale care privilegiază acum profitabilitatea volumelor.

În Rusia, a doua piață a Groupe Renault, marca LADA este în creștere cu 4,5 % pe trimestru, pe o piață în creștere (+ 3,7 %). Groupe Renault este lider, având o cotă de piață de 28,8 %, generată de modelele LADA Granta și LADA Vesta, cele două vehicule, cel mai vândute de pe piață.

În Turcia, pe o piață care și-a revenit puternic, (+178,0 %), Groupe Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 131,1 % în trimestrul al treilea, comparativ cu 2019.

 

CIFRA DE AFACERI TRIMESTRIALĂ PE SECTOR OPERAȚIONAL

În cel de-al treilea trimestru 2020, cifra de afaceri a Grupului atinge 10 374 milioane de euro, în scădere cu 8,2 %, față de anul trecut. La un nivel al cursului de schimb și perimetru constante[4], scăderea ar fi fost de 3,2 %.

Cifra de afaceri la nivel de ramură Auto, exceptând AVTOVAZ este de 8 948 milioane de euro, în scădere cu 7,4 %. Această variație se explică în principal prin scăderea volumelor         (-6,8 puncte), legată și de ajustarea stocurilor.

Impactul vânzărilor asupra partenerilor este negativ (-3,3 puncte). Rezultă din scăderea producției de vehicule și componente pentru partenerii noștri.

Efectele valutare sunt negative (-4,2 puncte) din cauza expunerii pe piețele emergente.

Efectul prețului, pozitiv cu 5,5 puncte, provine din creșteri pentru a acoperi devalorizările valutare și politica noastră de disciplină a prețurilor.

Efectul mixului de produse (+1,1 puncte) este dat în principal de creșterea vânzărilor ZOE.

Efectul pentru « alte produse » a avut o contribuție pozitivă de 0,3 puncte.

Contribuția AVTOVAZ la cifra de afaceri a Grupului este de 663 milioane de euro pe trimestru, în scădere cu 16,2 %, ținând cont de efectul cursului de schimb valutar negativ de 153 milioane de euro. La cursuri de schimb constante, contribuția AVTOVAZ ar fi fost în creștere cu 3,2 %.

Serviciile de mobilitate contribuie cu 5 milioane de euro la cifra de afaceri a celui de-al treilea trimestru 2020.    

Activitatea de Finanțare a vânzărilor (RCI Banque) realizează o cifră de afaceri de  758 milioane de euro pe trimestrul al treilea, în scădere cu 10,1 %, comparativ cu 2019.

Activitatea sectorului Auto dispune, la 30 septembre 2020, de rezerve de lichiditate de 15,2 miliarde de euro care includ acordul de deschidere a liniei de credit de 5 miliarde de euro și care beneficiază de garanția Statului francez, din care 3 miliarde de euro au fost accesați la sfârșitul lunii septembrie 2020. Rezervele de lichiditate sunt în scădere cu 1,6 miliarde de euro, față de 30 iunie, în special din cauza sezonalității cerințelor de fond de rulment și a rambursării datoriilor. Cu toate acestea, Grupul ar fi trebuit să realizeze flux de numerar (free cash-flow) operațional pozitiv pentru sectorul Auto în cel de-al doilea trimestru al anului 2020.

 

CIFRA DE AFACERI CONSOLIDATĂ A GROUPE RENAULT

(milioane euro)

2020

2019

 Variație

2020/2019

 Trimestrul 1

 

 

 

Automobile fără AVTOVAZ

8 591

10 916

-21,3 %

AVTOVAZ

701

 767

-8,6 %

Servicii de mobilitate

6

 -

+++

Finanțarea vânzărilor

827

 844

-2,0 %

Total

10 125

12 527

-19,2 %

Trimestrul 2

 

 

 

Automobile fără AVTOVAZ

7 136

13 875

-48,6 %

AVTOVAZ

388

790

-50,9 %

Servicii de mobilitate

3

-

+++

Finanțarea vânzărilor

773

858

-9,9 %

Total

8 300

15 523

-46,5 %

Trimestrul 3

 

 

 

Automobile fără AVTOVAZ

8 948

9 662

-7,4 %

AVTOVAZ

663

791

-16,2 %

Servicii de mobilitate

5

-

+++

Finanțarea vânzărilor

758

843

-10,1 %

Total

10 374

11 296

-8,2 %

9 luni cumulate

 

 

 

Automobile fără AVTOVAZ

24 675

34 453

-28,4 %

AVTOVAZ

1 752

2 348

-25,4 %

Servicii de mobilitate

14

-

+++

Finanțarea vânzărilor

2 358

2 545

-7,3 %

Total

28 799

39 346

-26,8 %

 

 

PRINCIPALELE 15 PIEȚE ALE GROUPE RENAULT LA SFÂRȘITUL LUNII SEPTEMBRIE 2020

Cumul 9 luni 2020

Volume*

Penetrare

 

 

(unități)

 VP+VU (en %)

1

FRANȚA

382 916

26,4

2

RUSIA

324 526

29,6

3

GERMANIA

137 973

6,2

4

CHINA

113 483

0,7

5

ITALIA

107 050

10,0

6

BRAZILIA

90 202

7,0

7

TURCIA

86 859

17,6

8

SPANIA

86 146

12,2

9

COREEA DU SUD

73 581

5,4

10

REGATUL UNIT

60 083

4,1

11

BELGIA+LUXEMBOURG

50 045

11,7

12

INDIA

49 532

2,8

13

ROMANIA

40 237

40,2

14

MAROC

35 308

41,1

15

POLONIA

35 064

10,5

* Vânzări, fără Twizy

 

TOTAL VÂNZĂRI GROUPE VP+VU PE REGIUNI

 

Trimestrul al treilea

Cumul la sf septembrie

Regiuni

2020

2019

% variație

2020

2019

% variație

Franța

140 382

136 645

+2,7

382 916

516 099

-25,8

Europa* (în afara Franței)

264 841

280 818

-5,7

646 505

972 653

-33,5

Total Franța + Europa

405 223

417 463

-2,9

1 029 421

1 488 752

-30,9

Africa Orientul Mijlociu India Pacific

87 573

99 376

-11,9

238 330

317 353

-24,9

Eurasia

207 309

189 758

+9,2

504 776

536 030

-5,8

America

63 464

109 342

-42,0

177 291

315 109

-43,7

China

42 751

42 389

+0,9

113 540

132 138

-14,1

Total fără Franța + Europa

401 097

440 865

-9,0

1 033 937

1 300 630

-20,5

Global Internațional

806 320

858 328

-6,1

2 063 358

2 789 382

-26,0

* Europa = UE (în afara Franței, României, Bulgariei) + Islanda, Norvegia, Elveția, Regatul Unit, Serbia și țările din Balcani

 

TOTAL VÂNZĂRI MĂRCI

 

Trimestrul al treilea

Cumul la sf Septembrie

 

2020

2019

% variație

2020

2019

% variație

RENAULT

 

 

 

 

 

 

VP

403 420

428 120

-5,8

1 027 513

1 436 733

-28,5

VU

80 160

93 198

-14,0

216 683

309 635

-30,0

VP+VU

483 580

521 318

-7,2

1 244 196

1 746 368

-28,8

RENAULT SAMSUNG MOTORS

 

 

 

 

 

 

VP

16 373

21 621

-24,3

69 515

55 084

+26,2

DACIA

 

 

 

 

 

 

VP

147 194

159 612

-7,8

342 964

526 474

-34,9

VU

8 084

10 335

-21,8

23 506

35 716

-34,2

VP+VU

155 278

169 947

-8,6

366 470

562 190

-34,8

LADA

 

 

 

 

 

 

VP

101 863

100 867

+1,0

249 704

294 192

-15,1

VU

4 580

3 433

+33,4

9 463

9 190

+3,0

VP+VU

106 443

104 300

+2,1

259 167

303 382

-14,6

ALPINE

 

 

 

 

 

 

VP

351

1 101

-68,1

1 050

3 948

-73,4

JINBEI&HUASONG

 

 

 

 

 

 

VP

347

2 622

-86,8

1 587

7 037

-77,4

VU

42 951

37 419

+14,8

111 856

111 373

+0,4

VP+VU

43 298

40 041

+8,1

113 443

118 410

-4,2

GROUPE RENAULT

 

 

 

 

 

 

VP

670 545

713 943

-6,1

1 701 850

2 323 468

-26,8

VU

135 775

144 385

-6,0

361 508

465 914

-22,4

VP+VU

806 320

858 328

-6,1

2 063 358

2 789 382

-26,0

 

CONTACTE:

 

Astrid de Latude

astrid.de-latude@renault.com

Attachée de presse

+33 1 76 83 18 84 / +33 6 25 63 22 08

 

Rie Yamane

rie.yamane@renault.com

Attachée de presse

+33 6 03 16 35 20

 

[1] Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidată la un nivel al cursului de schimb și perimetru constante, Groupe Renault recalculează cifra de afaceri a exercițiului financiar în curs, aplicând cursurile de schimb medii anuale ale exercițiului financiar precedent, excluzând variațiile perimetrelor semnificative intervenite în cursul exercițiului.

[2] CAFE: Corporate Average Fuel Economy

[3] CAFE : Corporate Average Fuel Economy

[4] Pentru a analiza variația cifrei de afaceri consolidată la un nivel al cursului de schimb și perimetru constante, Grupul Renault recalculează cifra de afaceri a exercițiului financiar în curs, aplicând cursurile de schimb medii anuale ale exercițiului financiar precedent, excluzând variațiile perimetrelor semnificative intervenite în cursul exercițiului.