Alpine F1® Team intră în Formula 1
- Alpine, un brand născut din competițiile motorsport, intră în Formula 1 World Championship.
- Începând cu sezonul 2021, echipa Groupe Renault devine Alpine F1® Team, utilizând un motor hibrid Renault E-TECH.
- Groupe Renault continuă să participe în calitate de constructor la F1® World Championship, susținut de noile acorduri Concorde.
Boulogne-Billancourt, 6 Septembrie 2020 – Oferind echipei sale numele Alpine din sezonul 2021, Groupe Renault a ales să pună culorile excelenței franceze în centrul Formulei 1. Deja recunoscut pentru recordurile și succesele sale în competițiile de anduranță și raliuri, numele Alpine își găsește în mod firesc locul în standardele, prestigiul și performanța Formulei 1.
Brandul Alpine, un simbol al valorii, eleganței și agilității sportive, va fi destinat șasiului și va aduce un omagiu expertizei care a dat naștere modelului A110. Pentru Alpine, acesta este un pas cheie pentru a accelera dezvoltarea și influența mărcii. Motorul echipei va continua să beneficieze de expertiza unică a Grupului Renault în materie de propulsie hibridă, iar numele său ETech va fi păstrat.
Semnarea noilor acorduri Concorde, cu limitarea bugetelor și punerea în aplicare a noilor reglementări tehnice din 2022, confirmă hotărârea Grupului de a reveni pe podium și de a câștiga sub noile sale culori.
Luca De Meo, C.E.O Groupe Renault
„Alpine este un brand frumos, puternic și vibrant, care aduce un zâmbet pe fețele fanilor săi. Prin introducerea Alpine, un simbol al excelenței franceze, în cele mai prestigioase discipline auto din lume, continuăm aventura producătorilor într-un sport reînnoit. Aducem un brand de vis alături de cele mai mari nume, pentru competiții spectaculoase făcute și urmărite de entuziaști. Alpine își va proiecta valorile și în padocul F1: eleganță, ingeniozitate și îndrăzneală.”
Cyril Abiteboul, Team Principal Renault DP World F1 Team
„Această schimbare vine într-un moment cheie în traiectoria echipei și a sportului. Alpine aduce o nouă semnificație, noi valori și culori în padoc, cu spiritul competiției din alte zone și agilitatea creativă franceză. Acestea vor fi resursele în pregătirea termenelor limită pentru 2022. Noul cadru de reglementare, inclusiv financiară, va stabili condițiile pentru un sport cu motor mai corect în redistribuirea veniturilor; mai simplu și progresiv în guvernarea sa. Implementarea „plafonului bugetar” va pune capăt cursei de cheltuieli și va permite echipelor semnatare să fie evaluate pentru valoarea lor sportivă. Alpine își are locul său în Formula 1 și poate obține victoria.”
Despre Groupe Renault
Groupe Renault fabrică mașini din 1898. Astăzi este un grup internațional multimarcă, care vinde aproape 3,8 milioane de vehicule în 134 de țări în 2019, cu 40 de unități de producție, 12.700 de puncte de vânzare și are peste 180.000 de angajați.
Pentru a aborda provocările tehnologice majore ale viitorului, continuând în același timp strategia sa de creștere profitabilă, Groupe Renault se concentrează pe expansiunea internațională. În acest scop, se bazează pe sinergiile celor cinci mărci ale sale (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine și LADA), vehicule electrice și alianța sa importanta cu Nissan și Mitsubishi Motors. Cu o echipă deținută 100% de Renault, angajată în Campionatul Mondial de Formula 1 din 2016, marca este implicată în sporturile cu motor, un adevărat vector pentru inovație și conștientizare.
Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați:
Elena Apostol
External Communication Director
+40.754.047.377