Cifra de afaceri a Grupului, în primul trimestru, susținută de o disciplină a prețurilor, într-un mediu încă afectat de pandemie

• Cifra de afaceri a Grupului este de 10 miliarde EUR (-1,1%) în primul trimestru al anului 2021. La cursuri de schimb constante1, aceasta ar fi crescut cu 4,4  %.

• Cifra de afaceri din ramura Automobile, cu excepția AVTOVAZ, s-a menținut la 8,6 miliarde EUR. Punctul forte al trimestrului a fost efectul de preț, pozitiv, cu peste 6 puncte, datorită noii politici comerciale din Planul strategic „Renaulution”.

• Vânzările globale ale Grupului au crescut cu 1,1%, la 665 038 vehicule în acest trimestru.

• Marca Renault a vândut 42 951 vehicule electrice și hibride în primul trimestru. Începând cu cel de-al doilea trimestru, Renault va propune trei noi vehicule hibride E-TECH și un hibrid plug-in.

• Dacia a înregistrat performanțe cu noile sale modele. Lansarea noului Sandero este un succes, cu cele peste 3 luni de vânzări. Dacia Spring, primul vehicul electric al mărcii, a înregistrat deja aproape 10 000 de precomenzi.  

 

Boulogne-Billancourt, 04/22/2021

 

REZULTATE COMERCIALE: PUNCTELE PRINCIPALE ALE PRIMULUI TRIMESTRU

Într-un context încă afectat de pandemie, Groupe Renault a vândut 665 038 de vehicule în primul trimestru al anului 2021, în creștere cu 1,1% față de primul trimestru al anului 2020. Acest început de an a confirmat impactul pozitiv al politicii comerciale a Grupului orientată spre profitabilitate, cu un efect de preț de peste 6 puncte. În plus, Grupul progresează pe cele mai profitabile canale de vânzare.

 

Marca Renault

 

În primul trimestru al anului 2021 au fost vândute 433.662 de vehicule Renault, în creștere cu 1,3% față de primul trimestru al anului 2020.

În Europa, piața a crescut cu 3,9%, susținută de impulsul viguros al pieței vehiculelor utilitare ușoare. În acest context, marca Renault a vândut 250 163 de vehicule în creștere cu 2,7%.

Pe piața europeană a autoturismelor, versiunile electrice și electrificate ale mărcii Renault au reprezentat 23% din înmatriculări.

După lansarea Twingo E-TECH Electric, marca Renault continuă să-și extindă gama cu noile Arkana E-TECH hibrid, Captur E-TECH hibrid și Mégane hatchback hibrid E-TECH plug-in, în cel de-al doilea trimestru.

În regiunile din afara Europei, Renault se concentrează pe cele mai profitabile segmente: în India, marca a lansat cu succes noul Kiger în segmentul SUV-urilor compacte care înregistrează o creștere rapidă; în Rusia, noul Duster, aflat în vânzare din martie, începe în forță cu un mix de versiuni.

 

Mărcile Dacia și Lada

 

Marca Dacia a vândut 121.231 vehicule (+ 10,2%) datorită succesului lansării noului Sandero și performanțelor înregistrate cu vânzările modelului Duster. Noua Dacia Spring 100% electrică promite să fie un succes, având în vedere precomenzile deja înregistrate.

Marca Lada a vândut 90.472 de vehicule cu o performanță bună pe piața internă rusă (+ 5,4%), susținută de modelele Granta, Vesta și lansarea cu succes a NIVA Travel.

 

 

CIFRA DE AFACERI DIN PRIMUL TRIMESTRU ÎN FUNCȚIE DE SECTORUL DE OPERAȚIUNI

 

În primul trimestru al anului 2021, veniturile Grupului s-au ridicat la 10 015  milioane EUR (-1,1 %). La cursuri de schimb și în perimetre constante[1], veniturile Grupului ar fi crescut cu 4,4 %.

Cifra de afaceri din ramura Automobile, cu excepția AVTOVAZ, s-a ridicat la 8 566  milioane EUR, în scădere cu -0,3 %.

În plus față de modificarea stocurilor, care explică cea mai mare parte a impactului negativ asupra volumelor (-6,5 puncte), veniturile au fost afectate negativ de un efect valutar negativ de - 4,3 puncte.

Efectul de preț a fost puternic pozitiv (+ 6,3 puncte), ceea ce ilustrează noua politică comercială implementată ca parte a planului strategic „Renaulution”.

Vânzările Zoe, Twingo Electric și impulsul cererii de vehicule comerciale au contribuit la efectul de mix de produse pozitive de + 2,4 puncte.

Contribuția AVTOVAZ la cifra de afaceri a Grupului s-a ridicat la 685 milioane EUR în acest trimestru, în scădere cu -2,3 %. La cursuri de schimb și în perimetre constante1, ar fi crescut cu 20,9 %.

Serviciile de mobilitate au înregistrat venituri de 5 milioane EUR comparativ cu 6 milioane EUR în primul trimestru al anului 2020.

 

Cifra de afaceri din finanțarea vânzărilor (RCI Bank & Services) s-a ridicat la 759 milioane EUR în primul trimestru, în scădere cu -8,2 % față de 2020, în principal datorită diminuării activității reprezentanțelor și a unui efect negativ al cursului de schimb de 24 milioane EUR. Numărul de contracte noi de finanțare a scăzut cu -10,9%. Activele performante medii s-au ridicat la 45,9 miliarde EUR la sfârșitul lunii martie 2021, în scădere cu -6,9 % comparativ cu primul trimestru al anului 2020.

 

La 31 martie 2021, stocurile totale (incluzând rețeaua independentă) reprezentau 487 000  unități față de 661 000 unități la sfârșitul lunii martie 2020, cu o scădere de 26%.

 

VENITURI CONSOLIDATE GROUPE RENAULT

 (€ milioane)

2020

2021

 Diferență

2021/2020

Q1

 

 

 

Automotive, fără AVTOVAZ

8 591

8 566

-0,3 %

AVTOVAZ

701

685

-2,3 %

Servicii mobilitate

6

5

-16,7 %

Finanțarea vânzărilor

827

759

-8,2 %

Total

10 125

10 015

-1,1 %

 

TOTAL VÂNZĂRI GRUP PC+LCV ÎN FUNCȚIE DE MARCĂ

 

   

 

     T1

   

2020

2021

% diferență

 

 

RENAULT

 

 

 

 

PC

         353,821

         337,391

-4.6

 

LCV

           74,341

           96,271

+29.5

 

PC+LCV

         428,162

         433,662

+1.3

 

 

RENAULT SAMSUNG MOTORS

 

 

 

 

PC

           19,535

           12,227

-37.4

 

 

DACIA

 

 

 

 

PC

         101,793

         110,220

+8.3

 

LCV

             8,248

           11,011

+33.5

 

PC+LCV

         110,041

         121,231

+10.2

 

 

LADA

 

 

 

 

PC

           87,908

           88,068

+0.2

 

LCV

             2,634

             2,404

-8.7

 

PC+LCV

           90,542

           90,472

-0.1

 

AVTOVAZ

 

 

 

 

PC

             4,280

                 115

-97.3

 

 

ALPINE

 

 

 

 

PC

                 367

                 423

+15.3

 

 

JINBEI&HUASONG

 

 

 

 

PC

                 852

                   22

-97.4

 

LCV

             3,890

             6,407

+64.7

 

PC+LCV

             4,742

             6,429

+35.6

 

 

EVEASY

 

 

 

 

PC

                    -  

                 479

+++

 

 

TOTAL GRUP RENAULT

 

 

 

 

PC

         568,556

         548,945

-3.4

 

LCV

           89,113

         116,093

+30.3

 

PC+LCV

         657,669

         665,038

+1.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOP 15 PIEȚE ALE GROUPE RENAULT DE LA ÎNCEPUTUL EXERCIȚIULUI PÂNĂ ÎN MARTIE 2021

 

 

 De la începutul exercițiului până în luna 03.2021

Volume (1) 

(unități)

Cotă piață PC+LCV

 (în % )

1

FRANȚA

135,957

24.21

2

RUSIA

114,272

29.68

3

ITALIA

41,969

8.54

4

GERMANIA

40,230

5.55

5

BRAZILIA

33,186

6.69

6

INDIA

31,608

2.97

7

TURCIA

28,857

14.53

8

SPANIA + INSULELE CANARE

26,674

11.77

9

MAROC

17,657

39.98

10

REGATUL UNIT

16,638

3.17

11

BELGIA + LUXEMBURG

14,616

9.32

12

COREEA DE SUD

13,129

3.11

13

COLUMBIA

11,774

22.31

14

POLONIA

11,256

8.30

15

ARGENTINA

11,240

10.14

 

(1) Vânzări fără modelul Twizy

 

Despre Groupe Renault

Groupe Renault se află în poziția de top a unei mobilități care se reinventează. Mai puternic prin alianța cu Nissan și Mitsubishi Motors și grație expertizei sale unice în electrificare, Groupe Renault cuprinde 5 mărci complementare - Renault, Dacia, LADA, Alpine și Mobilize – care oferă soluții de mobilitate durabile și inovatoare clienților săi. Cu sedii în peste 130 de țări, în prezent angajează peste 180.000 de persoane și a vândut 2,95 milioane de vehicule în 2020.

Gata să facă față provocărilor atât pe drum, cât și în competiție, Groupe Renault își asumă angajamentul unei transformări ambițioase care va genera valoare. Aceasta se axează pe dezvoltarea de noi tehnologii și servicii și o nouă gamă de vehicule și mai competitive, echilibrate și electrificate. În conformitate cu provocările de mediu, ambiția Grupului este de a atinge neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon în Europa până în 2050.