Rezultate comerciale Semestrul I 2021

 

Boulogne-Billancourt, 16 iulie 2021.

Într-un context perturbat în continuare de pandemia COVID-19, Renault Group a vândut 1 422 600 de vehicule în primul semestru din 2021, în creștere cu 18,7 % față de rezultatul înregistrat în perioada similară din 2020, dar cu 24,2 % mai puțin decât în semestrul întâi al anului 2019.

De-a lungul întregului semestru, Grupul a urmărit o politică comercială selectivă, favorizând rentabilitatea vânzărilor pe diferitele piețe.

 

Marca Renault

Vânzările mărcii Renault s-au cifrat la 901 500 vehicule, în creștere cu 18,5 % față de primul semestru 2020. Toate piețele principale au înregistrat creșteri ale volumelor de vânzări. Volumele comercializate în Europa au reprezentat 59% din total. Vânzările către clienții persoane fizice reprezintă acum 40% din total pe cele cinci piețe mari ale Europei (Franța, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie). Această pondere este superioară cu aproape 2 puncte procentuale față de 2019, anul dinaintea crizei.

În Europa, marca Renault a vândut 532 161 vehicule (+13,2 %) corespunzător unei cote de piață de 7 %. Acest rezultat este susținut de creșterea puternică a vânzărilor de autoturisme electrice și electrificate
E-TECH (91 869 vehicule, în creștere cu 149 %).
Cu aproape 20 000 de comenzi în doar trei luni de comercializare, Arkana marchează revenirea de succes a mărcii în segmentul C. Pe piața vehiculelor utilitare, aflată în creștere cu 42,3 %, Renault a reușit să-și majoreze cota cu 0,4 puncte procentuale, până la 14,4 %.

În afara Europei, marca Renault a înregistrat vânzări în creștere datorită lansării unor modele de succes. Astfel, vânzările din India au crescut cu 86,6%, propulsate de rezultatele bune ale modelului Kiger. La rândul său, noua generație a modelului Duster a contribuit la creșterea cu 36% a vânzărior în Rusia și cu 15,9% în Brazilia, performera Americii Latine.

 

Mărcile Dacia și Lada

Marca Dacia a vândut 262 814 vehicule (+24,5 %), beneficiind de succesul Noului Sandero, care rămâne cel mai vândut model către persoane fizice din Europa. Dacia Spring, modelul electric accesibil, a cunoscut un start remarcabil, înregistrând deja peste 15 000 de comenzi, livrările către clienți fiind prevăzute să înceapă în această toamnă. Dacia continuă reînnoirea gamei: în iunie a fost dezvăluit Noul Duster iar în luna septembrie, la Salonul de la Munchen, marca va prezenta noul său model de 7 locuri, familial și polivalent.

În Rusia, marca LADA a comercializat 200 219 vehicule (+51 %) și și-a consolidat poziția de lider, cu o cotă de piață de 23 %, cel mai bun rezultat din ultimii zece ani. Patru modele LADA se numără în top 10 vânzări în Rusia. Granta ocupă primul loc (72 287 vehicule), urmată de Vesta, pe locul doi (57 031 vehicule). În top se mai află modelul NIVA Travel și noul Largus, lansat în luna martie.

 

 

Renault Group

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având  o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault – Dacia – LADA – Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 170 000 de salariați, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite precum și a unei noi game de vehicule competitive, echilibrate și electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040. https://www.renaultgroup.com/