Nicolas Maure, Nine O’Clock, 28 februarie 2007

Avem ambitia sa facem din Renault a doua sau a treia uzina mecanica din lume”. Nicholas Maure, Directorul Uzinei Mecanice Dacia Groupe Renault

Ce ne puteti spune despre Uzina Mecanica Dacia Groupe Renault?
N.M. Uzina Mecanica este o entitate noua, infiintata pe 1 septembrie 2006. Decizia crearii uzinei a fost luata in functie de nivelul actual de dezvoltare si luandu-se in considerare ce urmeaza sa se intample in urmatorii ani. Cifra de afaceri, cantitatea de piese mecanice care urmeaza sa fie livrate catre clientii din afara Romaniei va continua sa creasca, astfel incat, pana in 2009, doua treimi din productie vor merge pe pietele externe. Pot sa mentionez aici aplicatiile Logan din Rusia, India, Africa de Sud, etc., sau demararea productiei de noi cutii de viteze MT1 cu sase viteze, produse de Renault Mécanique Roumanie – o entitate legala independenta. Vom fi a doua unitate Renault care va produce acest tip de cutie, pe care o vom vinde atat clientilor Renault cat si clientilor Nissan. Noua cutie de viteze va fi exportata in proportie de 100%. In prezent, uzina noastra are aproape 2.000 de angajati, insa numarul acestora va creste pana la 3.000 la orizontul anului 2010, deoarece avem in vedere o dublare a productiei.

In ceea ce priveste scopul activitatii noastre, producem motoare pe benzina de 1,4 L si 1,6 L pentru modelul Logan, cateva motoare Diesel pentru Renault Kangoo – doar la export, cutii cu cinci viteze conceptie Renault pentru Logan, sisteme de transmisie, etc. Avand propria noastra turnatorie de aluminiu putem produce piese brute sau uzinate si pentru alte platforme Renault. 
Cat despre obiectivele noastre pe termen scurt si mediu, dorim in primul rand sa extindem uzina si sa o mentinem la un nivel competitiv al calitatii. Zece procente din totalul cifrei de afaceri au fost investite in dezvoltare. Cu toate acestea, performanta nu se datoreaza doar masinilor, e nevoie si de oameni pentru aceasta, una din provocarile noastre fiind sa imbunatatim competentele si cunostintele angajatilor actuali si viitori, precum si sa le aducem la standardele oricarei uzine din cadrul Aliantei Renault-Nissan. 

La ce provocari majore va asteptati pe termen scurt si mediu?
N.M. Pe termen scurt, dorim sa demaram productia de cutii MT1 pana la jumatatea anului 2008. Din punctul nostru de vedere, cel mai important lucru este ca acest proces sa inceapa in cele mai bune conditii de calitate. Directivele Renault sunt extrem de clare in aceasta privinta: conditiile de calitate sunt identice cu cele aplicabile in uzina din Sevilia, care produce acelasi tip de cutii de viteze. Iar in ceea ce priveste competitivitatea, dorim sa obtinem aceleasi performante ca si celelalte uzine Renault-Nissan din lume. Ambitia noasta este sa devenim a doua sau a treia uzina mecanica Renault din lume.

"Nine O’Clock" - 28 februarie 2007; Autor: Ruxandra Radoslavescu