Calitatea componentelor pe care le fabricam e pe acelasi plan cu securitatea muncii angajatilor

Un interviu cu Jacques Eudeline, Directorul Executiv al Uzinei Mecanica si Sasiuri Dacia

Jacques Eudeline, 59 ani, este Directorul Executiv al Uzinei Mecanica si Sasiuri Dacia de la 1 septembrie 2008.

Inainte de Dacia, a lucrat la Uzina Auto Chassis Le Mans, unde a detinut functia de Director Fabricatii din 2003. A intrat in grupul Renault, in uzina Cleon, mai intai ca sef atelier mentenanta, apoi a lucrat in turnatorie aluminiu, pentru 10 ani si a revenit pe mentenanta, ca sef departament, timp de trei ani.

Absolvent al Scolii Nationale Superioara de Arte si Meserii, si-a inceput activitatea in siderurgie, pentru 5 ani. Si-a extins experienta profesionala si la international, in Canada, punand in practica cunostintele si competentele acumulate in uzina de turnatorie TEKSID. A revenit la Renault in 2000 ca sef departament la Uzina Vehicule de la Flins.

Jacques Eudeline este casatorit si are 2 fete. Este pasionat de sport, in special atletism, bicicleta, golf, si de lectura si cinema. Plimbarile facute inca din prima calatorie in Romania i-au oferit ocazia sa descopere o parte dintre frumusetile tarii noastre, fiind impresionat mai ales de muntii Carpati.

Anul trecut, in iulie, Uzina Mecanica Dacia a fuzionat cu Auto Chassis International Romania, devenind Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia, a doua a grupului Renault. Ce inseamna acest lucru in cifre?

Fuziunea dintre Auto Chassis International si Uzina Mecanica Dacia din iulie 2010 a avut doar rolul de a oficializa reorganizarea din punct de vedere administrativ. Astfel, a fost dizolvata filiala din Romania a Auto Chassis International pentru ca entitatea Uzina Mecanica si Sasiuri luase deja nastere in septembrie 2009.

Fuziunea a fost o consecinta naturala a evolutiilor din ultimii ani, activitatea filialei fiind reorientata exclusiv catre solicitarile Aliantei Renault-Nissan si, incepand de anul trecut, catre noul nostru partener, Daimler. Aceasta reorganizare prezinta un dublu avantaj: favorizeaza, pe de o parte, consolidarea sinergiilor deja angajate intre activitati similare in cele doua perimetre, precum uzinajul, si, pe de alta parte, pastrarea competentelor pentru meseria Sasiuri in intern Dacia.

Cum s-a dezvoltat activitatea entitatii pe care o conduceti de la preluarea mandatului dumneavoastra?

Dupa o crestere continua care a urmat lansarii modelului Logan in 2004, Uzina Mecanica si Sasiuri a avut o activitate stabila, dar sustinuta in ultimii trei ani, care a presupus zile lucratoare si-n week-end pentru a putea raspunde comenzilor si asigura la timp volumele cerute de clienti. Productia anuala 2010 a fost : 250 000 motoare, 550 000 cutii de viteze, 1 milion de osii si 14 000 de tone de piese fabricate in turnatoria de aluminiu.

Tinand cont de proiectele in curs, uzina este singura din Grupul Renault care inglobeaza activitati atat de variate precum presarea tablei groase pentru sasiuri, sudura si asamblarea sasiurilor, fabricarea motorului, a cutiilor de viteze si a modulului de transfer pentru cutia de viteze TL 4x4, precum si turnatoria si uzinajul pieselor din aluminiu.

Care este impactul pe care activitatea UMCD o are asupra mediului inconjurator? Cat de ecologice sunt motoarele fabricate aici?

Ca si celelalte uzine din Grupul Renault, Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia are preocuparea de a reduce consumul si nivelul de emisii de CO2 pentru produsele fabricate. Aceasta se realizeaza fie prin imbunatatirea organelor mecanice existente, precum motorul K7, pentru a respecta noile norme Euro 5, fie prin introducerea fenomenului de downsizing in cazul noului motor H4 de trei cilindri care anticipeaza strategia noastra industriala in materie de emisii CO2 si noxe.

Calitatea este una dintre prioritatile Grupului Renault. Cum reusiti sa mentineti un nivel uniform de calitate in toate departamentele uzinei pe care o conduceti?

Calitatea organelor mecanice pe care le fabricam este si ramane o prioritate. Pe acelasi plan cu securitatea tuturor salariatilor. Preocuparea noastra este de a satisface toti clientii, pentru ca, sa nu uitam, primii nostri clienti sunt angajatii uzinei. Tot ei sunt si primii ambasadori ai marcii si, pe buna dreptate, sunt si cei mai exigenti clienti. Pentru a garanta si imbunatati in permanenta nivelul calitativ, am pus in practica, de mai multi ani, managementul Sistemului de Productie Renault (SPR). Acest sistem ne permite, prin standardizarea proceselor, sa aplicam in toate uzinele Grupului din lume aceleasi metode si aceeasi maniera de conceptie si fabricatie. Astfel, putem asigura calitatea tuturor organelor noastre mecanice, indiferent ca suntem in Franta, in Romania, in America de Sud sau in Coreea.

Renault a anuntat recent planul sau strategic de dezvoltare. Care este impactul asupra UMCD al acestui plan? Care sunt obiectivele Uzinei Mecanica si Sasiuri de la Mioveni in cadrul acestei strategii?

Imi este foarte la indemana sa va vorbesc despre impactul pe care planul strategic Renault il va avea asupra UMCD, avand in vedere ca saptamana trecuta am prezentat celor 4 000 de angajati ai uzinei cele 7 axe prin care Grupul va reusi sa atinga obiectivele planului Drive the Change. Contributia noastra vizeaza toate cele 7 axe pentru ca, pe langa calitatea si fiabilitatea organelor mecanice pe care trebuie sa le imbunatatim continuu pentru a ne satisface clientii, reducerea costurilor va contribui la atingerea tintei de free cash flow de 3 miliarde de euro in urmatorii 3 ani. In acelasi timp, trebuie sa ne pastram competitivitatea atat in intern, cat si in extern, precum o marja operationala de 5%. Implementarea noilor proiecte, cresterea capacitatii gamei de cutii de viteze TL4 si TL8 4x4, demararea productiei noului motor H4 de 3 cilindri, care va fi livrat uzinelor din Alianta, cresterea capacitatii de productie la turnatorie si producerea carterului cilindru din aluminiu cu camasi din fonta inserate, precum si cresterea capacitatii pentru activitatea de sasiuri, toate vor contribui la cresterea activitatii mondiale a Grupului Renault, intrucat produsele noastre vor fi vandute pretutindeni in lume.