Interviu cu Didier Goyens - Director Retea Dacia si Renault in Romania

Didier Goyens a devenit director de retea în septembrie 2010. În aceasta calitate, misiunile sale sunt aplicarea politicii comerciale si de calitate la nivelul retelei de agenti, vanzarea de vehicule noi, de piese de schimb si servicii post vanzare si mentinerea stabilitatii financiare a retelei de agenti.

1) Cati agenti autorizati detineti la nivelul tarii in acest moment?

Dacia detine astazi cea mai raspandita retea de marca din Romania, 99 showroom-uri pentru vanzarea de vehicule si 106 service-uri autorizate. Reteaua Dacia este foarte bine repartizata în teritoriu.

2) Cum a evoluat reteaua Dacia în 2010?

În 2010, în ciuda unui an dificil pentru industria auto, am inaugurat noul showroom Dacoserv Bucuresti si noua concesiune Adras Bucuresti, compusa dintr-un showroom si un atelier de mecanica.

3) Avand în vedere acoperirea retelei Dacia, ne puteti spune care sunt judetele în care înregistrati cel mai bun nivel de vanzari?

Bineinteles ca Bucuresti este centrul vanzarilor noaste, repezentand 30% din vanzarile Dacia inregistrate in cursul anului 2010.

În afara Bucurestiului, judete importante pentru noi din punct de vedere al vanzarilor sunt Arges, Cluj, Timis si Brasov.

4) Cat de frecvent vizitati agentii Dacia din tara?

La sfarsitul primului semestru, voi fi cunoscut întreaga retea din Romania. Dupa aceea, doresc sa petrec 20% din timp in contact direct cu agentii.

5) Cat de competitiva este Dacia în ceea ce priveste activitatea de post-vanzare?

Inca de la inceput, reteaua Dacia a fost conceputa pentru a se afla cat mai aproape de clienti. Putem spune ca este reteaua cea mai competitiva in prezent, dat fiind numarul de agenti si acoperirea in teritoriu. Dar pentru mentinerea competitivitatii e nevoie de un proces de ameliorare continua.

Va ofer trei exemple de progres concrete si de actualitate in ceea ce priveste competitivitatea retelei Dacia:

- o performanta comerciala mai buna a serviciilor post-vanzare, datorita unei rate de disponibilitate mai mare a pieselor de schimb; acest lucru se datoreaza cresterii numarului de livrari din stoc pe saptamana: vom incepe sa livram piese din stoc retelei comerciale de trei ori pe saptamana
- scaderea pretului pieselor cu volume mari de vanzare, ceea ce se traduce in scaderea costului de intretinere pentru flote;
- monitorizarea permanenta a standardelor de calitate a atelierelor de service, prin efectuarea unor sondaje lunare despre calitatea serviciilor si organizarea actiunilor potrivite pentru animarea retelei