Actorii de la Dacia

  • Un interviu cu cei şapte angajaţi Dacia care au participat la campania de relansare a site-ului daciagroup.com

    Cine ar fi zis că să lucrezi la Dacia poate să te aducă într-o zi pe platourile de filmare? Relansarea site-ului daciagroup.com a fost o astfel de ocazie pentru şapte angajaţi din diverse departamente ale celor două uzine de pe Platforma Industrială de la Mioveni, Uzina Mecanica şi Şasiuri şi Uzina Vehicule.

    La mai bine de o lună de la filmările din 19 aprilie şi la ceva timp după campania de relansare, cei şapte au răspuns cu promptitudine întrebărilor daciagroup.com: Liliana Dicu, consultant formare, Diana Răţoi, specialist plan progres, Valentina Stoicescu, consultant sisteme informatice, Paul-Valentin Luca, operator maşini unelte, Eduard-Sebastian Neamu, montator subansamble, Constantin Andrei şi Claudiu Caprescu, tehnicieni analişti calitate.

    De când lucraţi pe Platforma Industrială Dacia? Când v-aţi angajat la Dacia?

    Constantin Andrei: Lucrez la Dacia din anul 1998.
    Claudiu Caprescu: Lucrez la Dacia de 5 ani.
    Liliana Dicu: Lucrez la Dacia din 1989, am fost angajată la societatea Matriţe, iar pe platformă am venit în 2001.
    Paul Luca: M-am angajat pe 15 septembrie 2009 la Dacia, deci lucrez pe platformă de doi ani şi opt luni.
    Sebastian Neamu: Lucrez la Dacia din iulie 2011.
    Diana Răţoi: Lucrez pe platforma Dacia din septembrie 2008.
    Valentina Stoicescu: În iunie se împlinesc 5 ani de când lucrez la Dacia în cadrul Direcţiei Sisteme Informatice România.

    Descrieţi în câteva cuvinte meseria pe care o aveţi acum

    CA: Analizez defecte constatate pe parcursul diferitelor etape de verificare a calităţii vehiculelor, cu scopul de a identifica şi preveni cauzele de apariţie.
    CC: Este o meserie interesantă şi captivantă, tot timpul ai parte de noi provocări.
    LD: Noul post, pe care îl ocup de puţin timp, Responsabil Gestiune Individuală Competenţe la nivel de Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia, este o nouă provocare pentru mine. Ştiu şi simt că rolul meu este important în cadrul uzinei şi mă bucur că pot contribui la creşterea în competenţe a colegilor şi implicit la evoluţia lor profesională.
    PL: Utilizez maşini unelte cu comandă numerică pentru execuţia unor piese de complexitate medie. Este o meserie interesantă ce necesită încredere în propriile forţe, corectitudine, capacitate de a lua decizii rapid şi abilităţi de a lucra în echipă pentru ca la final să avem cu toţii satisfacţia lucrului bine făcut.
    SN: Sunt montator subansamble în postul de montaj osie pentru vehiculele Renault, în cadrul atelierului Asamblaj/Cataforeză. Este un post care necesită o atenţie sporită şi un simţ al responsabilităţii dezvoltat.
    DR: Funcţia actuală este de specialist plan progres în cadrul departamentului Cutii de viteze TLx. Rolul meu este de a contribui la implementarea si dezvoltarea Sistemului de Productie Renault (SPR) la nivel de departament prin animare şi coaching pentru aplicarea planului de progres şi a instrumentelor SPR.
    VS: Misiunile mele în cadrul echipei IT Services constau în asigurarea suportului pentru buna funcţionare a echipamentelor informatice si gestionarea activităţilor tehnice pe partea de proiecte informatice în transvers.

    Cum aţi descrie experienţa din ziua filmării? Ce v-a plăcut cel mai mult?

    CA: Când am văzut studioul de filmare am început să am emoţii, îmi era teamă că nu o să mă descurc. A fost ceva nou, o experienţă plăcută şi am fost foarte încântat că am avut ocazia de a fi figurant chiar şi pentru o zi. Mi-a plăcut modul de lucru şi grupul, cei din echipa de filmare au fost înţelegători cu noi, chiar dacă am tras mai multe duble, ne-au explicat ce trebuie să facem, ştiind că noi nu avem experienţa în acest domeniu.
    CC: A fost o experienţă interesantă, prima de acest gen pentru mine. Cel mai mult mi-a plăcut rolul de actor, a fost ceva inedit.
    LD: A fi actor şi a lucra sub îndrumarea unui regizor a fost pentru mine o experienţă unică şi reprezintă o oportunitate de a arăta lumii întregi, alături de colegii mei de filmare, imaginea salariatului Dacia.
    PL: A fost ceva nou, inedit, până atunci nu mai făcusem aşa ceva. Şi, cum era normal, am început primele duble timizi, cu emoţii, dar cu ajutorul indicaţiilor primite din partea regizorului, a spiritului de echipă şi capacităţii noastre de mobilizare, am prins un „val bun” şi pot spune că ne-am descurcat destul de bine toţi “actorii”. Ce mi-a placut cel mai mult a fost ca această ocazie ne-a permis să ne cunoaştem mai bine şi să legăm relaţii cu colegi din alte zone ale platformei.
    SN: A fost o experienţă de neuitat şi una dintre cele mai frumoase zile petrecute până acum. Ambianţa a fost plăcută, am avut o echipă de filmare de excepţie care a avut răbdarea necesară să lucreze cu oameni începători în ale filmatului şi, nu în ultimul rând, mi-a plăcut sa filmez alături de colegii mei.
    DR: A fost o zi inedită, am avut parte de o experienţă unică. Am apreciat energia şi spiritul de echipă de care au dat dovadă toţi colegii.
    VS: Ziua filmării a avut o natură aparte. Am participat la o misiune a unei echipe de « actori » şi am descoperit împreună cu ei tainele de culise ale celor care fac asta în fiecare zi, actorii profesionişti. Nu e uşor când regizorul trebuie să pună totul în scenă cu oameni obişnuiţi cum am fost noi, nu actori profesionişti. Totul capătă valoare atunci când regizorul încheie secvenţa spunând: “Stop cadru! A ieşit perfect!“

    Cum aţi reacţionat prima oară când aţi văzut clipul în care apăreaţi pe Dacia TV (postul TV de pe Platforma de la Mioveni)?

    CA: Am fost foarte entuziasmat să mă văd pe site, fericit că a ieşit bine şi toţi au fost mulţumiţi de cum ne-am descurcat.
    CC: Am rămas uimit.
    LD: Mi s-a părut interesantă noua abordare: ideea că în spatele oricărui produs Dacia este munca unei echipe.
    SN: Am fost entuziasmat şi emoţionat.
    PL: M-am simtit mulţumit, satisfăcut că a ieşit un lucru frumos şi ca am putut contribui la revigorarea site-ului Dacia şi la imaginea companiei.
    DR: M-am identificat cu marca Dacia şi cu echipa cu care am colaborat.
    VS: Am asteptat montajul cadrelor filmate şi am fost placut surprinsa de rezultat, mi-am reamintit de ziua filmarii şi de scenele filmate de fiecare din colegi. Am perceput viziunea designer-ului web ca pe un lucru nou, inedit şi util pentru relansarea site-ului.

    Care au fost reacţiile familiei / prietenilor când v-au văzut în campania de pe site-ul daciagroup.com?

    CA: Familia mea şi prietenii au fost încântaţi când au văzut şi imaginile pe site şi m-au felicitat.
    CC: Au început sa râdă, li s-a părut foarte haioasă toată punerea în scenă.
    LD: O buna parte din ei mi-a spus ca aceasta ipostaza“ma prinde”.
    PL: Prima reacţie a fost de uimire, apoi m-au felicitat pentru prestatie. Erau interesaţi de noul site, ceea ce înseamnă că “teasingul” a dat rezultatele scontate şi a fost o campanie reuşită.
    SN: Am primit felicitări şi toţi s-au bucurat pentru mine deoarece am apărut pe un site de renume.
    DR: Reacţia cunoscuţilor a fost neaşteptat de plăcută.
    VS: Am fost recunoscută de mulţi din colegi şi prieteni şi felicitată. Le-am povestit despre această experienţă inedită.

    Cât de des vizitaţi site-ul daciagroup.com? Ce categorii de informaţii din cele găsite aici vă sunt de folos şi ce v-ar plăcea să găsiţi în plus?

    CA: Vizitez site-ul Dacia săptămânal. Nu caut o informaţie anume, îmi place să fiu la curent cu tot ce se întâmplă la Automobile Dacia, dar şi in Alianţa Renault Nissan. Interesant ar fi dacă pe site ar fi şi informaţii utile pentru întreţinerea maşinii.
    CC: De câte ori am ocazia. Toate informaţiile ce se găsesc aici sunt interesante şi utile.
    LD: Vizitez site-ul extern destul de rar, dar îl consider util şi complet pentru marele public.
    PL: Vizitez site-ul daciagroup.com săptămânal. De obicei, accesez site-ul pentru a vedea ce noutăţi au mai apărut, ce ştiri şi pentru a vedea modelele Dacia, în special Lodgy. Ce mi-ar plăcea să găsesc în plus pe site ar fi un configurator.
    SN: Când rude, prieteni de-ai mei vor să ştie ceva anume, le recomand să acceseze site-ul dedicat publicului larg deoarece este foarte bine documentat şi structurat.
    DR: Consult site-ul daciagroup.com de câte ori avem produse noi pentru a vedea modul în care acestea sunt mediatizate.
    VS: Urmăresc site-ul periodic şi sunt la curent cu ştirile difuzate. Vizitez in special link-urile conexe domeniului Dacia pentru a vedea cum sunt promovate maşinile Dacia în Europa. Îmi plac foarte mult site-urile cu conţinut multimedia care promovează şi reclame pentru promoţiile difuzate la TV, radio, presă scrisă etc.