Cupa Dacia a ajuns la Iasi

Campionatul National de Raliuri Dunlop 2011 si Cupa Dacia au intrat în linie dreapta, iar finalul de stagiune ne propune doua runde consecutive gazduite de Moldova. Prima dintre acestea este programata în acest final de saptamâna si are drept punct central orasul Iasi, dupa care, peste doar trei saptamâni, se va derula etapa care pune punct final sezonului, reprezentând momentul revenirii Bacaului în calendarul intern. Sunt doua runde extrem de importante pentru configuratia finala a ierarhiilor în întrecerea masinilor Dacia Logan 1.6 90 CP, la acest moment neexistând înca vreo certitudine în ceea ce priveste ordinea din frunte în nici unul dintre cele clasamente.

Sosit la Iasi dupa doua victorii la rând, dar si din postura de învingator în editia de anul trecut, Bogdan Nastase pare sa fie favoritul întrecerii. Însa, fara îndoiala, Viorel Ivan, campionul en-titre, si Sebastian Barbu vizeaza si ei o victorie care le-ar permite nu doar sa relanseze lupta pentru câstigarea Cupei, ci si pe aceea care desemneaza cel mai bun pilot pe traseele...neasfaltate. Dupa cum din ecuatia luptei pentru victorie nu trebuie exclusi nici Florin Tincescu sau Octavian Târnovean, piloti care, desi sunt în primul lor sezon în Cupa, au demonstrat ca nu vizeaza doar titlul debutantilor, ci si o clasare în topul ierarhiei absolute a întrecerii masinilor Dacia.

La startul întrecerii Cupei în aceasta runda figureaza nu mai putin de 14 vehicule Dacia Logan 1.6 90 CP. Alaturi de pilotii deja amintiți, pe lista de start îi regasim pe Adrian Dragan, Sebastian Gioarsa, Cosmin Cocean, Simone Tempestini, Radu Badina, dar si câteva nume care revin dupa o absenta de o etapa (Ioan Mihuț) sau mai multe (Lucian Sauciuc, Bogdan Usurelu, Augustin Mihalache).

Traseul are o configuratie similara cu aceea de anul trecut, singura diferenta fiind lungimea mai mare a superspecialei Râpa Galbena, care se alearga pe strazile orasului. Însa, daca pilotii vor avea de parcurs aceleasi probe ca si în 2010, suprafata de concurs a suferit modificari în bine ca urmare a colaborarii dintre organizatori si Directia Silvica Iasi. Altfel, pilotii vor avea de parcurs sectiuni competitive cu o vegetatie foarte bogata, amintind de cele din Japonia, precum Tacuta, dar si altele extrem de tehnice si rapide, hotarâtoare pentru configuratia finala a clasamentului cursei urmând sa fie Madârjac si Sinesti, care sunt cele mai lungi.

Programul Raliului Iasiului

Vineri 23 septembrie

11.01 – Start ziua 1 – Primaria Iasi
12.10 – PS1 – Tacuta1 – 9,3 km
12.52 – PS2 – Cioca Boca A1 – 17,8 km
14.50 – PS3 – Tacuta 2 – 9,3 km
15.32 – PS4 – Cioca Boca A2 – 17,8 km
16.56 – PS5 – Rîpa Galbena – 2,2 km

Sâmbata 24 septembrie

9.31 – Start ziua 2 – Primaria Iasi
10.17 – Cioca Boca B1 – 13,6 km
12.40 – Cioca Boca B2 – 13,6 km
13.38 – Madîrjac – 26,5 km
15.36 – Sinesti – 19,7 km
16.56 – Sosire raliu – Primaria Iasi