Dacia, locul 8 in clasamentul JD Power care masoara satisfactia clientilor francezi

  • Studiul care masoara satisfactia clientilor de vehicule din Franta, realizat de JD Power si revista l’Automobile Magazine, situeaza Dacia pe locul 8 in clasamentul general al producatorilor auto. in aceeasi analiza modelul Dacia Logan se afla pe prima pozitie in categoria masinilor mici. 

    Clasamentul publicat de JD Power si l’Automobile Magazine a fost realizat pe baza evaluarilor a 15 000 de clienti francezi care detin un autoturism de cel putin doi ani. Opiniile acestora au fost analizate in functie de patru categorii de criterii, legate de gradul de atractivitate a autovehiculului, costurile pe care le implica acesta, calitatea si fiabilitatea percepute si serviciile post-vânzare.

    Studiul a scos la iveala o diminuare generala a nivelului de satisfactie a posesorilor de vehicule francezi, care au devenit mai exigenti mai ales in raport cu costurile de utilizare a unui vehicul. Criza economica a schimbat comportamentul consumatorilor, acestia având asteptari mai ridicate in ceea ce priveste performantele vehiculelor, in raport cu preturile afisate.

    Dacia se pozitioneaza pe locul al 8-lea in clasamentul de anul acesta, in categoria producatorilor de automobile, inregistrând 769 de puncte dintr-un total de 1000. Marca româneasca se afla inaintea unor marci precum Toyota, Volkswagen, Citroen, Peugeot, Kia, Ford, Fiat sau Chevrolet, la doar un punct distanta de Nissan. in schimb, Dacia Logan a urcat pe primul loc in categoria masinilor mici, fata de anul trecut, când se pozitiona pe locul al doilea. Berlina a inregistrat 781 de puncte, la egalitate cu Mazda 2, fiind mai apreciata decât modelul Mini.

    JD Power este o companie de marketing globala ale carei studii de piata si prognoze referitoare la comportamentul de consum acopera o gama larga de industrii, de la telecomunicatii si industria hoteliera, pâna la servicii financiare si industria auto.