DACIA, UN SUCCES MONDIAL

1. Dupa lansarea modelului Logan, in anul 2004, Dacia a devenit, in doar 6 ani, un actor important pe piata auto:
In primele 8 luni ale anului 2010 (comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009) pe segmentul autoturismelor :

  • Dacia a atins un volum global de 221 092 unitati vandute, in crestere cu 12,1% si o cota de piata de 0,6%.
  • In Franta, Dacia se situeaza pe locul sase, cu o cota de piata de 5,1% si un volum in crestere cu 118,4% (pe piata autoturismelor).
  • Pe piata din Romania, Dacia a crescut cu 2,5 puncte procentuale, atingand 33,6%.

Pe segmentul vehiculelor utilitare, Dacia a vandut 15 389 unitati la nivel global, in crestere cu 43,9%.

2. Dupa berlina tricorp Logan, berlina compacta Sandero, break-ul Logan MCV, vehiculele utilitare Logan Van si Logan Pick-up, Dacia si-a extins gama cu modelul 4x4 Duster.

  • Lansata in aprilie 2010, Dacia Duster se bucura de un imens succes pe toate pietele pe care se comercializeaza. Pana la finele lui august 2010 s-au inregistrat, la nivel mondial, peste 64 000 de comenzi pentru Duster.

3. Propunandu-si sa ofere vehicule de calitate accesibile tuturor, Dacia a devenit un adevarat fenomen social, motorul din spatele unei tendinte noi printre cumparatorii de automobile: „Atitudinea Dacia”.

4. In Franta, a doua editie a Marelui Picnic Dacia care s-a desfasurat 19 septembrie 2010 a fost un succes, reunind fanii marcii intr-o atmosfera prietenoasa, familiala si ludica.

5. Pentru al doilea an consecutiv, Dacia va lua parte la competitia desfasurata pe pistele de gheata ale Trofeului Andros. Alain Prost, care a ales Dacia pentru simplitatea, eficacitatea si robustetea pe care le pune in valoare, se va afla din nou la volanul vehiculului de competitie Dacia Duster.

DACIA, O MARCA IN CRESTERE

In tarile din zona Maghreb, volumul vanzarilor Dacia a crescut cu 4,5%, la 26 310 vehicule (in cumul) pe o piata in scadere cu 3,1%. Cota de piata in Algeria a crescut cu un punct, pana la 10,4%, iar in Maroc, cu 2 puncte, pana la 20,4%.

In Europa a fost inregistrata o crestere de 20,9%, pana la 161 317 unitati vandute (o cota de piata de 1,7%). La sfarsitul lui august 2010, principalele piete din Europa pentru Dacia sunt Franta, cu 76 255 unitati, urmata de Germania cu 23 949 vehicule, Italia cu 15 368 unitati si Spania cu 14 285 unitati vandute.

Pentru a raspunde cresterii vanzarilor si extinderii gamei, marca Dacia isi dezvolta propria retea de showroom-uri, cu mai multi vanzatori dedicati si mai mult spatiu pentru vehicule.
In Franta exista deja 220 de puncte de vanzare Dacia, 52 in cadrul unor showroom-uri bi-marca si 168 in cadrul unor showroom-uri separate.

Evolutia impresionanta a marcii Dacia reflecta o schimbare a mentalitatii consumatorilor. Daca inainte clientii ezitau sa cumpere un vehicul „low-cost”, conform unui studiu realizat de Cetelem in Franta in 2010, 29% din clientii de pe principalele piete europene doresc sa cumpere astazi o masina pe care sa nu cheltuiasca mai mult de 8000 de euro. Desi criza economica a amplificat importanta raportului calitate/pret, exista o tendinta de fond conform careia oamenii isi doresc sa consume mai putin si mai bine. Dacia a stiut sa anticipeze aceasta evolutie a mentalitatilor prin gama sa de vehicule fiabile, care ofera un raport pret/prestatii imbatabil.

Clientii Dacia: „foarte satisfacuti”

Dacia s-a clasat pe locul al patrulea in Franta (dupa Honda, Mercedes si BMW) si este la egalitate cu BMW pe locul al doilea in Germania (dupa Mercedes) in studiul realizat de JD Power VOSS 2010.
Acest studiu masoara satisfactia clientilor care detin vehiculele respective de aproximativ 2 ani. S-au luat in calcul urmatoarele criterii: calitate/fiabilitate, exploatare (design exterior, placerea de a conduce, spatiul interior), serviciile post vanzare si costurile de utilizare.