Nastase izbuteste al doilea succes consecutiv pe macadam

  • - Fairplay-ul si solidaritatea i-au adus victoria lui Bogdan Nastase in Raliul Tara Barsei Dunlop- Klar Professional  (20 de minute pentru schimbarea cutiei de viteze, un adevarat record)
    - Pe podium au mai urcat Viorel Ivan si Sebastian Barbu, cei care ocupa acum si locurile 2 si 3 in clasamentul general al Cupei Dacia
    - Tincescu, Gioarsa si Târnovean au obtinut primele trei locuri in competitia debutantilor, rezultat in urma caruia, pentru un singur punct, Florinel ii sufla prima pozitie lui Octavian

    Victorios la Arad, prilej cu care si-a recapatat pozitia de lider al Cupei Dacia, Bogdan Nastase a abordat Trofeul Tara Bârsei Dunlop-Klar Professional cu dorinta de a bifa un nou succes. Firesc, sarcina sa nu era deloc una lejera, in conditiile in care Viorel Ivan, campionul in exercitiu, Sebastian Barbu ori principalii protagonisti din intrecerea debutantilor, Târnovean si Tincescu, aveau si ei ca obiectiv victoria.

    Cea de-a saptea etapa a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2011, intrecere derulata sub egida FRAS, a debutat, ca si anul trecut, cu superspeciala Baneasa Rally Show. Prilej pentru competitorii din intrecerea interna, dar si pentru cei inscrisi la Cupa Dacia, sa-si demonstreze maiestria in fata publicului bucurestean. Cel mai rapid a fost Ivan, care a fost urmat de Barbu, Tempestini jr. si Lucian Gârbacea, care si-a facut reaparitia in campionatul de raliuri. Târnovean, ocupantul locului 2 in ierarhia sezonului, termina proba doar pe locul 5, in timp ce Nastase se clasa al 7-lea. Lupta pentru victorie avea sa se dea insa a doua zi, in triunghiul forestier Azuga-Sacele-Predeal, acolo unde pilotii aveau de parcurs sapte secTiuni competitive.

    Sâmbata dimineata, Ivan a inceput in forta, bifând al doilea ”scratch” cu un avans de doar 1,4 secunde de Nastase, care urca pe aceeasi pozitie si in ierarhia raliului. Locul 3 pe proba, dar si in clasamentul Cupei era ocupat de Barbu. Pe proba secunda, ordinea primilor doi avea sa se inverseze, insa, cedând doar 0,4 secunde, Ivan ramânea lider. Dupa prima ”bucla”, Barbu isi pastra locul 3, urmat de Gioarsa, care proba o forma apropiata celei din startul stagiunii, Tincescu si Tirnovean.

    Urma prima trecere pe proba ”regina” a competitiei, Sacele-Azuga, cu o lungime de 24,7 km. Iar Nastase a atacat, izbutind sa-si treaca in cont, in premiera pentru acest raliu, cel mai rapid timp. Mai mult, devansându-l cu fix 26 de secunde pe Ivan, devenea noul lider al intrecerii, cu un avans autoritar. Tincescu, autor al celui de-al treilea timp, se apropia de Barbu, cel care era pe treapta a treia a podiumului provizoriu, in timp ce Gioarsa, Gârbacea jr. si Tirnovean, clasati intr-un ecart de circa 17 secunde, se situau pe locurile 4-6. Pe urmatoarea proba, care preceda o noua revenire in parcul de service, Nastase a mai bifat un ”scratch”, in timp ce Tincescu profita de problemele lui Barbu (pana) pentru a urca pe locul trei.

    Urmatoarea ”bucla” a mai adus doua victorii pe probele speciale pentru Nastase si un reviriment al lui Târnovean. ”Am avut un inceput de zi deloc fast, in care nu mi-am regasit ritmul obisnuit. Acum parca incep sa-mi revin, dar este târziu. Nu-mi ramâne decât sa ma concentrez pentru a aduna cât mai multe puncte si sa sper ca la Iasi o sa fie altfel”, spunea Octavian. El ajunsese pe locul 5, insa era clar ca nu mai putea viza victoria in competitia debutantilor, si ca urmeaza sa piarda locul secund in clasamentul Cupei.

    Parcul de service dinaintea ultimei probe, cea de-a doua trecere pe Sacele-Azuga, avea sa decida insa si invingatorul. La iesirea de pe proba, Bogdan Nastase si Alex Popidan, cei care conduceau autoritar in clasament, au auzit un zgomot ciudat. Foarte rapid masina a inceput sa aiba probleme din ce in ce mai mari si, cu greu, cei doi au reusit sa o aduca in parcul de service. Verdictul: cedase cutia de viteze, iar liderul clasamentului Cupei Dacia avea in fata spectrul abandonului. insa s-a produs minunea. in 20 de minute, timpul maxim admis de regulament pentru parcul de service F, mecanicii au schimbat cutia de viteze. Pentru a se incadra in timp echipa de mecanici a sibianului a fost ajutata de o serie de alti mecanici, printre acestia numarându-se cei din echipa lui Bogdan Marisca, din echipa lui George Grigorescu si din cea a lui Titi Aur. Nastase a putut astfel sa parcurga ultima proba, obtinând locul 3, dupa Ivan si Barbu, si sa termine primul intrecerea. ”Aceasta victorie le apartine mecanicilor. Când am realizat ca am iesit la timp din parcul de service si ca vom putea parcurge ultima proba am fost extrem de emotionat. Trebuie sa le multumesc tuturor celor care au venit sa ne ajute: varul Nicu, mecanicul lui Bogdan Marisca, Iulian, din echipa lui George Grigorescu, mecanicii lui Titi si toti ceilalti. Datorita lor am putut termina raliul si suntem in continuare lideri in clasamentul general al Cupei Dacia”, avea sa spuna la final, cu un zâmbet larg, Bogdan.

    Locul secund i-a revenit lui Viorel Ivan, cel care ocupa acum aceeasi pozitie si in ierarhia stagiunii, cu un avans de doar 0,5 puncte in fata lui Barbu. Clasat al treilea in Raliul Tara Birsei Dunlop- Klar Professional, Sebastian se situeaza pe acelasi loc si in ierarhia Cupei Dacia.

    Tincescu, Gioarsa si Tirnovean au ocupat locurile 4-6 si, in aceeasi ordine, au urcat pe prodiumul competitiei debutantilor. Una in care, urmare a celor 10 puncte suplimentare obTinute in aceasta runda, Florin izbuteste sa-l depaseasca pe Octavian, devenind nou lider al clasamentului general.