Dacia

Comercializată în peste 40 de ţări de pe patru continente, Dacia este cea mai importantă și cunoscută marcă de automobile din România.

Actul său de naștere este legat de încheierea, în septembrie 1966, a unui acord de cooperare între statul român și compania Renault, în urma căruia a fost înființată Uzina de Autoturisme Pitești. Aceasta avea să-și înceapă activitatea în august 1968, odată cu fabricarea sub licență a modelului Dacia 1100. Un an mai târziu începea producția modelului Dacia 1300, adevărat simbol al mărcii în cursul anilor 70.

După încetarea cooperării cu Renault, compania cunoaște o perioadă dificilă, reușind cu toate acestea să mențină o dinamică a activității care îi va permite să figureze printre campionii industriei românești chiar și în contextul complicat al primilor ani de după revoluția din 1989.

Legăturile cu Renault vor fi reluate la finele anilor 90. În data de 2 iulie 1999 este semnat contractul prin care grupul francez achiziționează pachetul majoritar de acțiuni al constructorului de la Mioveni. Dacia devine astfel a doua marcă a Groupe Renault România. În urma unui program amplu si ambiţios de investiții, Dacia parcurge o etapă de modernizare și transformare profundă care va culmina cu lansarea, în 2004, a modelului Logan. Simbol al unei adevărate renașteri a mărcii, Logan reprezintă punctul de plecare nu doar al dezvoltării ofertei de modele Dacia ci și a unei impetuoase expansiuni internaționale.

Gama Dacia cuprinde în prezent 8 modele (Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV, Lodgy, Dokker, Dokker VAN și Duster) acoperind segmentele cele mai importante ale pieței auto din România.

Pe plan internațional, Dacia s-a impus de-a lungul ultimului deceniu drept un adevărat simbol de dinamism și reușită comercială. Astfel, peste 90% din producția de vehicule Dacia a uzinei de la Mioveni este comercializată pe piețele externe, cu precădere în Europa Occidentală.

Preocupată de evoluția constantă a autovehiculelor sale, Dacia își propune să rămână o marcă apropiată de clienții săi, oferind automobile ușor de utilizat în viața de zi cu zi, la cel mai bun raport calitate/ prestații/ preț.

 

Vânzări

Vânzări totale: 584 219 unități

Vânzări România: 38 861 unități