Dacia

Comercializată în peste 40 de țări de pe patru continente, Dacia este cea mai importantă și cunoscută marcă de automobile din România.

Actul său de naștere este legat de încheierea, în septembrie 1966, a unui acord de cooperare între statul român și compania Renault, în urma căruia a fost înființată Uzina de Autoturisme Pitești. Aceasta avea să-și înceapă activitatea în august 1968, odată cu fabricarea sub licență a modelului Dacia 1100. Un an mai târziu începea producția modelului Dacia 1300, adevărat simbol al mărcii în cursul anilor 70.

După încetarea cooperării cu Renault, compania cunoaște o perioadă dificilă, reușind cu toate acestea să mențină o dinamică a activității care îi va permite să figureze printre campionii industriei românești chiar și în contextul complicat al primilor ani de după revoluția din 1989.

Legăturile cu Renault vor fi reluate la finele anilor 90. În data de 2 iulie 1999 este semnat contractul prin care grupul francez achiziționează pachetul majoritar de acțiuni al constructorului de la Mioveni. Dacia devine astfel a doua marcă a Groupe Renault. În urma unui program amplu si ambițios de investiții, Dacia parcurge o etapă de modernizare și transformare profundă care va culmina cu lansarea, în 2004, a modelului Logan. Simbol al unei adevărate renașteri a mărcii, Logan reprezintă punctul de plecare nu doar al dezvoltării ofertei de modele Dacia ci și a unei impetuoase expansiuni internaționale.

Gama Dacia a evoluat permanent în ultimii 15 ani, modelele mărcii fiind liderele pieței auto din România în segmentele din care fac parte. În pragul unui nou deceniu, Dacia deschide un nou capitol în istoria sa, oferind, odată cu modelul Spring, cea mai accesibilă soluție de mobilitate electrică de pe piața europeană.

Preocupată de evoluția constantă a autovehiculelor sale, Dacia își propune să rămână o marcă apropiată de clienții săi, oferind automobile ușor de utilizat în viața de zi cu zi, la cel mai bun raport calitate/ prestații/ preț.