Un nou logotip, o nouă emblemă și noi culori … același spirit Dacia!

Dacia surprinde din nou lumea auto. De această dată, într-un domeniu neașteptat: cel al identității vizuale. Brandul afișează de acum un nou logotip și o nouă emblemă precum și o nouă paletă de culori.

David, responsabil pentru marca Dacia în cadrul Studio-ului de Design și Julie, Lead designer, responsabilă de identitatea vizuală, ne explică etapele de creație ale acestui nou univers vizual.

Cu ocazia prezentării planului său strategic, la începutul anului 2021, Dacia anunța intrarea într-o nouă etapă a istoriei sale. Un plan ambițios, a cărui primă concretizare o reprezintă evoluția imaginii de marcă. Dacia afișează de acum un nou logotip, o nouă emblemă și o nouă culoare… reafirmându-și însă valorile care au consacrat-o.

 

« Dacia este un brand în care regăsim ceea ce este esențial, simplu, autentic …  Acum, marca evoluează și afișează noi ambiții. Este momentul ideal pentru o evoluție a imaginii sale, pentru a pune mai bine în valoare ADN-ul și valorile sale. »

David, Responsabil pentru marca Dacia în cadrul Studio-ului de Design

Un nou logotip, o nouă emblemă, un nou univers grafic

Evoluția mărcii Dacia este ilustrată de un nou logotip și de o nouă emblemă, simboluri ale unei mărci care se afirmă. Aceste două elemente au fost create de echipa de Design, din dorința de a exprima ceea ce este specific, fundamental pentru brandul Dacia. Julie, lead designer, responsabilă de identitatea vizuală Dacia, ne explică demersul creativ care s-a aflat la baza noului univers vizual al mărcii: « Obiectivul nostru a fost acela de a pune în evidență ceea ce caracterizează brandul: robustețea, simplitatea, esențialul. »

Logotipul, element major al noii identități vizuale, inspiră robustețe și stabilitate. Desenul literelor este în mod voit unul minimalist, exprimând vizual spiritul ingenios al mărcii. Literele „D” și „A” sunt reprezentate în forma cea mai simplă, fără liniile care le completează în mod obișnuit, în timp ce litera „C” este reprezentarea în oglindă a lui „D”.

Această amprentă geometrică a logotipului dă succesiunii de litere impresia unei mișcări de inspirație mecanică.

« Ne-am inspirat din elemente aparținând universului mecanic: angrenaje, lanțuri, unelte de lucru. Cu alte cuvinte, obiecte care exprimă robustețe, fiabilitate și funcționalitate»  Julie, Lead Designer responsabilă de identitatea vizuală Dacia

Adevărată chintesență a logotipului, emblema, simplă și precisă, reprezintă literele „D” și „C” asamblate într-o simetrie perfectă, alcătuind un lanț, simbol de soliditate și legătură. Emblema va permite identificarea cu ușurință a mărcii, chiar de la distanță.

Aceste două elemente reflectă soliditatea și robustețea vehiculelor Dacia, partenere de drum pentru milioane de clienți.

Întregul univers grafic este în mod voit simplificat, pentru a aminti faptul că Dacia este un brand care se concentrează asupra a ceea ce este esențial. Diferitele elemente care compun acest univers grafic aduc coerență întregului, oferind totodată posibilitatea de a crea un conținut digital bogat. Acest sistem grafic este în egală măsură robust și flexibil, asemenea mărcii. Spre exemplu, litera „D” din logotip amintește de o săgeată care exprimă ideea de dinamism al unui brand orientat spre viitor.

O nouă gamă de culori.

Noua paletă de culori, având în centru nuanța verde-kaki, evocă apropierea de natură, un reper important pentru clienții noștri și un teritoriu unde vehiculele Dacia își pun în valoare pe deplin capacitățile, asemenea emblematicului Duster.

« Am dorit să aducem brandul aproape de teritoriul său de predilecție. Am căutat așadar culorile care evocă natura și spațiile deschise » explică Julie.

O serie de culori secundare completează gama: un kaki închis, culoarea teracotei și nuanța nisipului, precum și două culori contrastante - un portocaliu și un verde intens.

Spiritul mărcii se materializează totodată într-o nouă abordare iconografică exprimând nevoia de libertate, de întoarcere la ceea ce este esențial, de concentrare asupra a ceea ce contează cu adevărat.  Dacia renunță așadar la albastru și adoptă în schimb nuanțe inspirate din natura autentică.

Când vom vedea noua identitate pe vehicule ?

Echipele de Marketing, care au colaborat la construirea acestei noi identități vizuale, au început deja să o utilizeze în diferitele canale de comunicare: pe site-urile mărcii, în publicitate, în broșurile comerciale, etc. Showroom-urile Dacia vor aborda această nouă identitate la începutul anului 2022. În ceea ce privește vehiculele, acestea vor adopta noul logotip și noua emblemă în al doilea semestru din 2022.

 

« Pentru noi, la Design, următoarea etapă constă în implantarea noii emblemă și a noului logotip pe vehiculele mărcii. Acest lucru se va întâmpla în toamna anului viitor. »

David, Responsabil pentru marca Dacia în cadrul Studio-ului de Design

escort bayan bursa escort gorukle escort
escort bayan escort bursa gorukle escort bayan
escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan escort bayan alanya escort bayan antalya escort eskişehir escort mersin escort alanya escort bayan bodrum escort bayan havalimanı transfer
kaçak bahis siteleri kaçak iddaa siteleri kaçak iddaa oyna bonus veren bahis siteleri günlük iddaa tahminleri
porno izle porno izle sikiş izle sikiş izle porn izle hd porno izle