• Cumpărări

Expansiunea actuală a gamei Dacia la nivel mondial a dovedit eficiența strategiei Grupului, precum și orientarea de cumpărare ca fiind una dintre cheile succesului. Acest fapt permite ca vehiculele să fie foarte competitive și să ofere o valoare ridicată pentru clienții săi.

Având în vedere că 66% din costul de livrare totală (care este costul total al unui vehicul de la concepție până la livrare) provine din achiziționarea de piese, Direcția Cumpărări România depune permanent eforturi pentru optimizarea acestor costuri.

Coordonarea cu Direcțiile Inginerie și Fabricație este un aspect cheie al afacerii noastre. O altă mare provocare pentru Direcția Cumpărări este de a construi un plan puternic de afaceri pe termen lung cu furnizorii.

Pentru a realiza acest lucru, echipele de achiziție sunt împărțite în trei categorii principale: BOP (Bought Out Parts), non-BOP (Non Bought Out Parts), și activitate de proiect.  

  • BOP – sunt mărfurile cumpărate direct pentru vehicule (piese). Rolul cumpărătorilor BOP este de negociere zilnică cu furnizorii și de urmărire a performanței (calitate, cost, termene), în colaborare cu partenerii interni, pentru a găsi cele mai bune oferte.   
  •  Non BOP – sunt dedicate tuturor achizițiilor care nu sunt legate în mod direct de părțile componente ale vehiculului. Cumpărătorii Non BOP sunt responsabili de achiziția de echipamente (de catering, prelucrare, combustibil etc…), servicii, facilități și toate zonele care sunt legate de eficiența companiei, precum și optimizarea costurilor.  
  • Cumpărătorii proiect participă la dezvoltarea de noi proiecte prin punerea în aplicare a tuturor lucrărilor pregătitoare pentru lansarea acestora. Ei ai următoarele activități: volume, planificare și atribuire furnizori, respectarea bugetului alocat, asigurarea calității produselor, stabilirea noilor contracte.

Coordonarea întregii diversități de mărfuri este necesară pentru succesul și excelența operațiunilor noastre de cumpărare.

Relația cu furnizorii

Procesele noastre interne și de organizare pot fi eficiente  și funcționează corect numai dacă vom construi parteneriate solide cu interlocutori locali și acesta este unul dintre obiectivele principale ale operațiunilor de cumpărare.

 Cu timpul, am făcut tot posibilul pentru a dezvolta relații foarte bune cu furnizorii noștri, fie ei locali sau regionali. Prin urmare, am reușit să localizam mai mulți furnizori aproape de uzinele de la Mioveni. Aceasta apropiere ne ajută la dezvoltarea de relații si parteneriate strânse și acționează în interes reciproc în ceea ce privește reducerea costurilor si creșterea performanței.

În prezent, 80% dintre piesele noastre sunt produse pe plan local, iar noi căutăm mereu să îmbunătățim această proporție prin construirea de noi relații de afaceri.